איך תתמודדי עם הנחירות שלו?

אתם מכירים את זה: אתם ישנים שינה שלווה ומתוקה, ולפתע משהו מנסר מעיר אתכם ולא מאפשר לכם לחזור לישון. כן, מדובר בנחירות של בן או בת הזוג שפשוט מוציאות אתכם מדעתכם, ולעיתים גורמות לכם להמתין עד שיגיע בבוקר בשתיקה רועמת. (אבל עדיין לא כזאת שגוברת על רעשי הנחירות של זה שלידכם).

אז מה עושים? עוברים עוד פעם לסלון בכעס? שמים כרית על הראש שממש לא עוזרת? או אולי נפרדים? ממש לא! רגע לפני שאתם ישנים בנפרד, חשוב שתדעו כי ישנן כמה שיטות ודרכים שבאמצעותן ניתן להפחית נחירות:

 

via GIPHY

 

שינה על צדי הגוף

שינה על הגב מגבירה את הנחירות זאת משום שהנוחר, שבוודאי סובל מבעיות בדרכי הנשימה , נושם בצורה פחות טובה כאשר הוא ישן על הגב. לכן, חשוב לבקש מבן הזוג להסתובב הצידה כשהוא נוחר ולדרוש ממנו להישאר שם.

 

מדבקות אף

נחירות הן צלילים שמפיקים הנוחרים מהפה ומהאף. הנחירה נוצרת כשאין מספיק זרימת אוויר למקומות אלה. מדבקות חד פעמיות נגד נחירות יפתחו את דרכי הנשימה ויסיעו בזרימה חלקה יותר.

 

התקנים דנטאלים

פתיחת דרכי הנשימה יכולה לקרות גם באמצעות התקנים דנטאלים. מי שסובל מבעיה בדרכי הנשימה, יוכל להשתמש בהתקן כזה על מנת לשחרר זאת.

 

ירידה במשקל

רבים האנשים שסובלים מעודף משקל, נוחרים על בסיס קבוע. שומן צווארי עלול לעודד נחירות כמו גם שומן בטני, ולכן חשוב לבצע פעילות גופנית שתפחית את המשקל באזורים אלה תוך חיזוק השרירים.

 

שינוי הרגלי האכילה

חשוב לשנות את הרגלי האכילה וגם את הרגלי השתייה. אנשים שאוכלים מזון שמן מידי נוטים לנחור יותר, כמו גם כאלה ששותים משקאות מסוכרים או משקאות שמכילים אלכוהול. לכן חשוב לשנות את הרגלי האכילה ולצרוך יותר קטניות, פירות ירקות ומוצרי חלב רזים כמו גם בשר רזה ופחות שומני ולהפחית בשתיית אלכוהול.

 

מדיטציה והרפיה

אנשים שנמצאים במתח רב נוטים לנחור יותר. בשל כך חשוב לבצע פעולות שמרפות מתח כמו יוגה, מדיטציה ואפילו לנסות טיפולים נגד נחירות ברפואה המשלימה.

 

ניתוח אף

לעיתים, המעברים באף חסומים ולכן ישנה בעיה של נחירות. כדי להקטין נחירות ולנשום נכון יותר, וגם כדי להמנע מתופעות דום שינה, חשוב להתייעץ עם רופא אף אוזן גרון לגבי ניתוח שיוכל לפתוח את מעברי הנשימה.

 

שיהיה לכם ולבני הזוג שלכם, לילה טוב נעים וחשוב מכל – שקט!

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00