המאכלים שאסור לך לגעת בהם לפני דייט ראשון

מה לאכול או מה לא לאכול, זאת השאלה? ואנחנו כאן עם התשובה

שמלה או סקיני? עקבים או שטוח? איפור או נטורל?

הכנה לדייט היא סיטואציה מלחיצה עוד הרבה לפני שפגשת את בר המזל. מד העצבים עולה כבר לפני הפגישה עצמה, אך בידיך הכוח להפוך אותה להרבה יותר מרגיעה לשניכם. בדייטים ראשונים אני תמיד מעדיפה לצאת לשתות משהו ולאכול בבית לפני, כדי שלא יראה איך אני מסוגלת להתחזר על המבורגר ויברח. אבל נשאלת השאלה: מה לאכול? יש כל כך הרבה משתנים במשוואה הזאת. תזונאים לאורך השנים תמיד הפצירו בנו שמה שאנחנו אוכלות משפיע על מצב הרוח שלנו, אז כמובן שזה נכון כשאת בעמדה כה מעוררת עצבים כמו לפני דייט ראשון. בפעם הבאה שאת יוצאת עם מישהו, אל תגידי שלא אמרנו לך קודם.

מה לא לאכול?

עלים ירוקים 👎

לא יודעת איך הלסת שלכן בנויה, אבל אני מהמנחוסיות האלה שתמיד נתקע להן משהו בשיניים. אם יש לך אפשרות- ותרי עליהן או צחצחי שיניים לפני שאת יוצאת כדי שלא יהיו תקלות. ירקות עשירים בנוזלים, כמו גזר או סלרי, יעשו לך טוב יותר מעלים ירוקים וימנעו פדיחות.

שום 👎

השום זכה לכינוי המפרגן "האנטיביוטיקה של הטבע", אך יצא לו (ובצדק) שם רע בכל הנוגע לדייטים. הריח שלו לא חולף בקלות כמו שאת חושבת וגם צחצוח שיניים לא יעזור לנשימה שלך במקרה זה. ריחו של השום הוא חזק ונספג לתוך מחזור הדם, כך שהוא יכול להפציע בכל שיהוק במהלך הדייט.

קטניות 👎

רק למען הסר ספק, אני מדברת כאן בעיקר על שעועית ועדשים. אנחנו יודעות היום שקטניות מהסוג הזה הן בריאות ללב שלך, אך לא למי שיושב איתך באותו החדר. אני יודעת שבתפריט של הדיאטנית היה כתוב לאכול את זה בארוחת הערב, אבל עשי לעצמך (ובעיקר לבחור) טובה ותסטי מהתפריט במעט. רק אם את לא רוצה דייט שמלא באיפוק, ולא מהסוג הטוב.

ממתיקים מלאכותיים 👎

בדיוק כמו קטניות, ממתיקים מלאכותיים או שתייה מתוקה מוגזת מלאה בסוכרים שקשים לעיכול- מתכון בטוח להתפוצצות ברגע הלא נכון. מעבר לזה במחקרים נמצא שהם משפיעים לרעה על הפרשת הסרוטונין והדופמין במוח שלנו, מה שמוריד את רמת השמחה והחשק המיני (למקרה שיש לך יותר מדי ממנו).
 

סלק או אוכמניות 👍

למרות שכבר אין לי יותר מדי ציפיות בדייטים, אני תמיד מוכנה לאופציה של נשיקה. נכון שהמאכלים האלה עשירים בויטמין C וברזל והם גם מעולים לדיאטה שלך, אבל יש להם נטייה לצבוע את הפה ולהשאיר את הלשון והשיניים קצת כמו של דרקולה. רושם ראשוני הוא חשוב, בעיקר בדייט ראשון, אז אולי הלילה כדאי לוותר על מה שמשאיר חותם בפה לאורך שעות.

 

אז מה לאכול?

סלמון 👍

כאמור אני אוהבת ללכת לשתות בדייטים, אך זה דורש היכרות עמוקה עם הגוף שלך כדי שלא תשתכרי ויהיה בלאגן. אז הדרך הכי טובה למנוע מהאלכוהול לעלות היא אכן לאכול ארוחה מלאה לפני שאת יוצאת לדייט. מחקרים מראים שבארוחה הזאת יש חשיבות גדולה לחלבון עשיר בשומנים בריאים, כמו סלמון, שמאטים את ספיגת האלכוהול בדם.

 

שוקולד מריר 👍

לחוצה מהמפגש? לא יודעת עם נפלת על נסיך או יצור? שוקולד מריר יסגור לך פינה. שוקולד משרה בגופנו בדיוק את ההרגשה שאנחנו צריכות לפני דייט. הוא מרומם את מצב הרוח, ממריץ אותך במידה הנכונה ומפחית לחצים. שתי קוביות לפני שאת יוצאת מהבית אמורות לעשות את העבודה בשבילך.

 

שקדים 👍

זה אמנם נשנוש ואמור רק לסגור לך פינה, אך שקדים הם מעולים בהפחתת רעב או לחץ. רוצה לשדרג? שימי מעט שקדים בשקית, פזרי עליהם חצי כפית קינמון ושקשקי אותם. מחקרים מראים שהחלבון שבשקדים בתוספת הסוכרים שבקינמון עוזרים לווסת את רמות הסוכר בדם וכך תישארי שמחה ומאושרת גם אם לא הכל הולך כמתוכנן.

 

תה ירוק 👍

מעבר להפחתת חרדה את גם צריכה קצת להיכנס לאווירה. שתיית תה ירוק כחצי שעה לפני הדייט אמורה להעלות את רמת האנרגיה והפוקוס שלך, בזכות הקפאין שהוא מכיל. לא פחות חשוב מזה, מחקרים מראים שתה ירוק מסייע לנשימה רעננה במשך כשעתיים לפחות והוא יעיל יותר ממשחת שיניים, מסטיק או מי פה. ככה חיסלת שתי ציפורים בכוס תה אחת.

 

טוסט עם ריבה ופרי 👍

אני רוצה לסיים במאכל שאני הייתי נוהגת לאכול לפני דייטים, אבל יתכן שהוא קשור לילדות המערבית שחוויתי. לפני אירועים מעוררי לחץ הייתי מכינה לעצמי טוסט עם ריבה ובננה. למה? כי גיליתי שהלחם משביע אותי לכמה שעות, הריבה מעלה את רמת הסרוטונין והבננה סוגרת והופכת לי את הכל לסנדוויץ למושלם. זאת ארוחת ערב קלילה ויש בה את כל מה שאת צריכה. שיהיה בהצלחה בדייט!

 

♥️ יש לך חברה רווקה? שתפי איתה את הכתבה ועזרי לה לפני דייטים ♥️

Published by MISHTI.CO.IL - July 8th, 5:12pm - 2020-07-08T17:12:00+03:00