מה עליך לאכול בהתאם למבנה הגוף שלך?

כולנו שמענו לפחות פעם בחיים את המשפט "אתה מה שאתה אוכל". אכן, תזונה בריאה חשובה מאד כדי לחיות חיים בריאים. אמנם, מחקרים מראים שתכונות פיזיות של מבנה גוף קשורים להבדלים מטבוליים ביניהם. הבנה של סוג מבנה הגוף שלך תלמד אותך איזה אוכל להעדיף ומאיזה אוכל להתרחק.

אז מה הם בעצם סוגי מבנה גוף שונים?

ישנן 3 קטגוריות של מבני גוף: אקטומורף, מזומורף ואנדומורף. הבנה לאיזה מבנה גוף אנחנו משתייכים מגלה מידע חשוב על ההבנה כיצד להגיע לגוף אידיאלי.

f

אקטומורף

אקטומורפים ידועים בתור אנשים רזים עם עצמות קטנות ומעט שרירים. יש להם חילוף חומרים מהיר ולכן הם יכולים להרשות לעצמם תזונה עשירה בפחמימות. מחקרים ממליצים להם דיאטה המכילה % פחמימות, 25% חלבון ו-20% שומן. אמנם, רוב האנשים מפחדים מעצה לאכול יותר פחמימות, זה הכי טוב לאקטומורפים. תודות למערכת עצבים סימפתטית פעילה מאד שלהם, יש להם הרגל להפוך שומן לאנרגיה, מה שמחזק את ההמלצה לצריכת פחמימות גבוהה.

מזומרף

יש להם מבנה עצמות בינוני וגוף אתלטי. התזונה הכי טובה עבורם זו תזונה מעורבת, אשר מאזנת בין כמות הפחמימות, החלבון והשומנים. המחקרים מראים שהדיאטה הכי טובה מבחינתם מכילה 40% פחמימות, 30% חלבון ו-30% שומנים. מבנה גוף זה נחשב לאידאלי, כי מזומורפים יכולים לפתח שרירים בקלות רבה, לשרוף שומן ללא בעיה וגם לשמור על אחוז שומן נמוך בגוף בזמן שהם אוכלים כמות ממוצעת.

אנדומורף

יש להם עצמות גדולות ומסת גוף גדולה יותר. התזונה המומלצת עבורם מכילה כמות גדולה של שומנים וחלבון יחד עם צריכה מבוקרת מאד של פחמימות. תזונה בריאה כללית עבור מבנה גוף כזה מכילה 25% פחמימות, 35% חלבון ו-40% שומנים. להבדיל מדעה רווחת, אכילה של שומנים נכונים, כגון שמן קוקוס, שמן זית ואבוקדו יכולים לשרוף כמות גדולה של שומן לא רצוי בגוף. למרבה הצער, מאחר וחילוף החומרים של אנדומורפים הוא איטי יותר, הם לרוב חייבים לאכול 200-500 קלוריות פחות ממה שמומלץ, עדיף 5-6 ארוחות קטנות במהלך היום.

Published by MISHTI.CO.IL - September 1st, 1:02pm - 2020-09-01T13:02:12+03:00