12 דברים שלא ידעתם שמזיקים למוח שלכם

 

בדיוק כמו שאר האיברים בגוף, המוח שלנו יכול להינזק ממצבים שונים, שלעתים קרובות ממש לא מובנים מאליהם.

לרבים מאתנו יש הרגלים יום-יומיים שמסוגלים לפגוע במוח שלנו. מה מזיק לו?

 

1. היעדר תקשורת עם אנשים אחרים

מחקרים מראים שאפילו 10 דקות של תקשורת ביום משפרות את היכולות המוחיות. זה לא מחייב אתכם לצאת החוצה ולדבר עם בן אדם ראשון שתפגשו – מספיק גם לנהל שיחה טלפונית עם חבר או קרוב משפחה.

 

2. יותר מדי סוכר

כמות גדולה של סוכר משפיעה לשלילה על יצירת נוירונים חדשים – מנגנון שקריטי ליצירה של זיכרונות לטווח ארוך ולמידה.

 

3. היעדר התעמלות למוח

נוירולוגים טוענים ששיא הפעילות המוחית מתרחש בין גילאי 16 ל-25, לאחר מכן הפעילות המוחית מתיחילה לדעוך. למרות זאת, מחקר רחב הראה, שאימונים קבועים למוח משפרים את פעילותו אפילו אצל אנשים שסובלים מדמנציה.

e1_0.png

 

4. לא לאכול ארוחת בוקר

ילדים שאוכלים ארוחת בוקר כל יום, מצליחים יותר בבית הספר, במיוחד במדעים מדויקים. היעדר ארוחת בוקר גורם לירידה בכמות הגלוקוז בדם, מה שמשפיע בשלילה על המוח.

 

5. אוכל מהיר

הגזמה עם ג'אנק פוד ואכילה מופרזת תמידית משפיעים לשלילה על החיבורים העצביים בתוך המוח, כלומר על הלמידה ועל ההיווצרות של זיכרון לטווח קצת ולטווח ארוך. חוץ מזה, אכילת ג'אנק פוד יכולה לגרום אפילו לדיכאון.

 

6. גלידה

כל אוכל קר, כולל גלידה, יכול לגרום לכאב ראש פתאומי. נחשב שאוכל קר מצר את כלי הדם והגוף, כדי למנוע התקררות יתר שולחת למוח דם חמים שמרחיב את כלי הדם. מעבר חד זה, לדעתם של המדענים גורם את תופעת ה-BRAIN FREEZE וכאב ראש.

 

7. טלפון נייד

מחקר שנערך על חולדות מצא קשר בין סרטן מוח ושימוש בטלפונים סלולריים. אבל אל תמהרו לזרוק את הסמרטפון, פשוט השתמשו ברמקול במהלך השיחה ואל תשימו את הטלפון לידכם כשאתם ישנים.

 

8. להתכסות עם הראש בשינה

כאשר אנחנו ישנים ומכוסים עם הראש, אנחנו מצמצמים את כמול החמצן שמגיע לגוף, הרי במקרה זה אנחנו נושמים אוויר שכבר "משומש", מלא בפחמן דו-חמצני. כך אנחנו גורמים למוח לחוות חוסר חמצן.

 

9. חוסר מים

כידוע, המוח של בן אדם מורכב מ-70-80% מים. מעבר לכך, המים אחראיים לספק למוח חומרים שהוא זקוק להם כדי להתקיים ולכן הכי אינטנסיבי המוח שלנו עובד כאשר אין אצלו חוסר ב-H2O.

e2_0.png

 

10. אלכוהול

בנוסף לכל המגרעות, השימוש באלכוהול, כך טוענים המחקרים, פגע בקשרים עצביים בין תאי המוח. אבל יש גם חדשות טובות. מי שמפסיק להגזים עם האלכוהול, מאפשר למוח להתאושש למצבו הקודם.

 

11. עישון

עישון גורם לא רק לסרטן, אלא גם לפגיעה בעובי הקורטקס. פגיעות כאלה עלולות להשפיע ממש על היכולות השכליות שלנו כי החלק הזה של המוח אחראי גם על החשיבה.

 

12. היעדר פעילות גופנית

מוח, כמו השרירים, זקוק לאימונים קבועים. מחקר קבע כי כושר גופני משפיע לטובה על זיכרון לטווח ארוך.

 

13. דיאטה קשוחה

מתברר שבדיאטה כזאת מרזה לא רק הגוף. המחקרים טוענים שמגבלות קשות בתזונה גורמות למוח ממש לאכול את עצמו. זו עוד סיבה לגשת לתזונה שלנו באופן מחושב ולא להתיש את עצמנו בדיאטות הרעבה.

 

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 1:19pm - 2020-07-03T13:19:53+03:00