מי צריך בשר? 7 מאכלים טעימים שמהווים תחליף ועוזרים לחילוף החומרים

בין אם אתם צמחונים או רק חושבים להיות כאלו, הכתבה הבאה תתן לכם מספר דוגמאות לסוגי מזון המכילים כמות טובה של חלבון שיכולים להחליף בכיף מנת בשר.

בשר מספק לגוף את החלבונים שהוא זקוק להם לבניית שריר ועצמות, כמו גם ויטמינים חשובים כדוגמא ויטמין B שמספק ברזל לגוף, שומר על אנרגיה בגוף, מחזק את השיער והציפורניים.

למרות זאת, חשוב שתדעי לפחות כ -20 אחוזים מהתפריט היומי שלך, ניתן להשיג דרך מאכלים שאינם מכילים בשר.

בנוסף, מאכלים שנועדו להשלים את החסר, הם כאלה שעשירים בוויטמינים ומינרליים החשובים ביותר לגוף.

הנה  רשימה של מאכלים המכילים חלבון, גם טעימים וגם בעלי סגולות בריאותיות חשובות:

 

1.יוגורט

יוגורטים בעיקר כאלה בסגנון יווני, או יוגורט המכיל פרוביוטיקה הם מקור טוב לחלבון. יוגורט בטעמים שונים, אך בעיקר בטעם טבעי, הוא כזה שיספק לך חלבון, יעזור לחילוף החומרים וימלא בך אנרגיה במהלך היום. יוגורט מעולה גם כחלק מדיאטה, תוך שהוא מחליף מאכלים שומניים כמו מיונז, שמנת, וגבינות עתירות קלוריות.

via GIPHY

 

2.קייל

הקייל שהפך זמין לרכישה בכל רשת סופרים הינו סוג של כרוב עדין ומריר שיכול להשתלב בסלט בצורה הרמונית ונפלאה. קייל הוגדר כ'סופר פוד' משום שהוא מכיל ויטמינים ומינרליים שהדגש בו הוא על ויטמין K  שמסייע מאד לבריאות העצם. כרוב קייל עשיר במינרלים, ויטמינים, וסיבים תזונתיים, ויש בו נוגדי חמצון ונוגדי דלקת. קייל מומלץ מאד להחלקת עור הגוף, לחיזוק השיניים, השיער והציפורניים. את הקייל ניתן לחלוט ולהוסיף לתבשילים ופשטידות,  וזאת משום שכאשר הוא חלוט או מבושל הוא יכול להחליף בקלות את עלי התרד האהובים והטעימים.

 

3.ביצים

מקור נוסף לחלבון נמצא בביצים. ביצים מכילות ויטמין B12 וויטמין B6. צרכו שתי ביצים ליום כאשר כל ביצה מכילה 6 גרם של חלבון, תוך שרצוי לצרוך ביצה מבושלת ולא מטוגנת, וזאת על מנת להימנע מהכולסטרול הנוסף שבטיגון.

via GIPHY

 

4.גבינת קוטג'

הקוטג' המוכר והאהוב שאפשר לזלול ממנו גביע שלם בלי להרגיש, הוא מקור מעולה לחלבון! גביע אחד של המעדן הכה ישראלי הזה מכיל 13 גרמים של חלבון, והוא מעולה למי שנמנע או מפחית באכילת בשר. את הקוטג' ניתן לצרוך כמו שהוא, על פרוסה, ואפילו בפשטידות, ומאפים.

 

5.פולי סויה

פולי הסויה שאפשר לחמם במהירות וליהנות מהם מול הטלוויזיה עם מעט מלח, יהיו חטיף מעולה לצמחוניים. פולי הסויה מכילים 28 אחוזי חלבון ל-100 גרם, והם טעימים ומתאימים גם לשימוש בסלטים קרירים ומרעננים.

via GIPHY

 

6.שקדים ואגוזים

אגוזי מלך, שקדים טבעיים וקשיו הם מקורות מעולים לצריכת ויטמינים חיוניים לגוף, אותם ניתן למצוא בדרך כלל בבשר אדום. אגוזים מסוג זה עתירים במגנזיום, אשלגן, אבץ, וחלבון. צרכו כף שקדים אגוזים או קשיו ליום, ותראו כיצד אתם מרגישים שבעים יותר בין הארוחות וכיצד עורכם ושיערכם מתחזק.

 

בתאבון!

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00