החשק שלך למזון מסוים יכול להעיד עליך הרבה

רעב הוא לעתים דבר מבלבל. קיימים מצבים בהם אנחנו בכלל צמאות, אבל במקום לשתות, אנחנו אוכלות. לעתים, בזמן ש אנחנו מרגישות עייפות או לחץ, נחליט לפתוח שקית ענקית של תפוצ'יפס במקום פשוט לישון, שזה כל מה שהגוף שלנו בעצם.

בכתבה הבאה ננסה להבין ביחד מהי תחושת הרעב, ומה החשקים התכופים שיש לכן למזון,  מעידים על התזונה שלכן:

1. מזון ארוז ומעובד

מזון

מזונות מעובדים כדוגמת: שקית צ'יפס, מלוחים, גלידה וכו'.

בחירת מזון כזה קשורה לחשק רגשי ולא פיזיולוגי. זה יכול להעיד על כך שאתן מלאות בלחצים, חוסר בשינה ואתגרי חיים שונים. דיכאון, הוא עוד סיבה לאשמה.  כדי שתוכלי לנצח את החשק הזה, את צריכה להיות במצב נפשי תקין, לפנק את עצמך בשינה בריאה וטובה, לבצע פעילות גופנית ובמידת הצורך להתייעץ עם רופא כשאת מרגישה שאת סובלת מחרדה, דיכאון או עייפות כרונית.

2. חשק משמעותי לפירות

פירות

אם תוקף אותך חשק עז לפירות, יכול להיות מאוד שאת סובלת מהתייבשות. בנוסף, זה יכול להעיד על כך שאת סובלת מתת תזונה.

כדי לשחרר חשק זה כדאי שתגדילי את צריכת המים שלך, שתי לפחות 7-8 כוסות ביום, אם לא יותר. במידה ושתייה מרובה לא עוזרת, כדאי לבצע בדיקה אצל רופא בכדי לבדוק אם חסרים לך ויטמנים כגון ויטמין B או C. למרות שפירות נתפסים כדבר בריא, הם יכולים להיות מזיקים ולהוביל לבעיות במערכת העיכול כמו שלשולים, בחילות הקאות ועצירויות.

3. פחמימות

פחמימות

פחמימות הוא חשק נשי ידוע. פחמימות מכילות גלוקוז שהוא מקור האנרגיה העיקרי של הגוף. בלי פחמימות הגוף שלנו לא יתפקד כנדרש. הפחמימות חשבות לתפקוד תקין של המוח ולבריאות של הלב. בנוסף, הן מעלות את רמת הסרטונין במוח, ומנועות תנודות במצבי רוח.

אם יש לך תשוקה עזה לפחמימות, במיוחד בשעות הערב, זה יכול להעיד על כך שרמת הסוכר בדם שלך נמוכה, או שרמת האינסולין שלך גבוהה. כאבי ראש, בחילות ועייפות נפשית ופיזית הם עוד סימנים למחסור בפחמימות. לא משנה מה התזונה שלכן, מומלץ לצרוך פחמימות במידה.

4. משקאות מוגזים

מוגזים

תופתעו לגלות כי השתוקקות תכופה למשקאות מוגזים יכולים להצביע על מחסור בסידן. מחסור בסידן משליך על סכנות בריאותיות של ממש. ניתן לגלות מחסור בסידן בציפורניים חלשות ושבירות, התכווצויות שרירים, מצבי-רוח, תחושות עקצוץ ותחושת-קהות בפנים, בכפות הרגליים וכו'. במקום לשתות עוד משקאות מוגזים, צרכו מזונות עשירים בסידן  כמו  גביע של יוגורט יווני, המכיל יותר סידן מיוגורט רגיל. קייל וברוקולי הם גם כן מקורות מעולים לסידן.

5. קפה

קפה

אם את מכורה לקפה והחשק שלך לקפאין מתעורר לעתים תכופות מידי, נאמר שתייה של כ-6 כוסות ביום, כנראה שהגוף שלך זקוק למלח וברזל. התמכרות לקפה מובילה להתייבשות. כדאי מאוד לשתות כוס מים או לאכול מזונות עשירים בברזל בכל פעם שהחשק לקפה מתעורר. מזונות המכילים ברזל כוללים עלים ירוקים כהים, קטניות, זרעים ואגוזים.

6. גבינה

פיצה

קרה לך שהתעוררת עם חשק עז לפיצה? במיוחד לגבינה הנוזלת ממנה בצורה כל כך מגרה.  גבינה היא מזון שניתן לצרוך מדי פעם, אך אם את לא יכולה להעביר יום אחד בלעדיה, זה אחד הסימנים למחסור בחומצות שומן. חומצות שומן אומגה 3 ו-6 אחראיות לבריאות השיער, העור, והציפורניים. בנוסף, הם בעלי תפקיד קריטי בתפקודם של רוב איברי הגוף. בפעם הבאה שמתעורר בך חשק לגבינה, אכלי מזונות כמו אבוקדו, זרעי פשתן, או אגוזי מלך.

7. בשר

בשר

אנשים שרוצים לרדת במשקל ומנסים לקצץ קלוריות ושומנים, חווים תשוקה עזה לבשר. חשק זה לבשר מצביע על מחסור בברזל, אם כי פעמים רבות זה רק מצביע על כך שאתן פשוט רוצות לאכול בשר כי לא אכלתן במשך חודשים, אם לא שנים. אתן יכולות  לנסות לצרוך פטריות וחצילים במקום.

8. מזונות מלוחים

צ'יפס

אם את לא יכולה להעביר את היום בלי חטיפים, צ'יפס , קרקרים מלוחים, ביסלי או בייגלה, יש סיכוי שאת סובלת מעודף מתח ובלוטת יותרת הכליה שלך מושפעת בצורה שלילית. כמו סוכר, גם מלח מסוכן לבריאות ועלול להוביל ללחץ דם גבוה, השמנה, מחלות לב, ומערכת חיסונית חלשה.

כדאי להתחיל עם איזון המתח ובהדרגתיות להוציא מזונות העשירים בנתרן. ניתן לנסות במקום, זרעים ואגוזים בתיבול של פפריקה ותבלינים אחרים כדי ליצור טעם מלוח. יש גם אופציה להכין חטיפי ירקות בעצמכן, לדוג' חטיף סלק או חטיף קישואים בתנור.

9. שוקולד

שוקולד

או! שוקולד היא ההתמכרות הנפוצה ביותר בקרב נשים. חשק מוגזם לשוקולד יכול להצביע על מחסור במגנזיום ולכן תשוקה לשוקולד אשר לא ממושת יכולה להביא לשיגעון קל. במקום, כדאי לצרוך מאכלים המכילים מגנזיום כגון: אגוזים, זרעים, אבוקדו, קטניות, טופו, דגנים מלאים, בננות ועלים ירוקים. זה בסדר גם לאכול חתיכת שוקולד מריר (מעל 70% קקאו) כדי להרגיע את החשק.

10. מתוקים

שוקולד

עוגות, ושאר מתוקים העמוסים בסוכר  יכולים להיות  סימן אזהרה לכך שאתן חווים תנודות ברמת הסוכר בדם. חטיף קטן או עוגה זעירה לא יעשו כל נזק, אבל אם אתן  צורכות מתוקים על בסיס יום יומי , אתן מגבירות את הסיכון לעלייה בסוכר בדם שתביא בסופו של דבר למחלות לב, סכרת ועוד. ניתן להחליף התמכרות זו בצריכה של פירות או סורבה מפירות קפואים.

לסיכום

ללמוד ולהכיר את החשקים שלכן למזון הוא דבר חיוני לשמירה על המשקל. לכן, לפני שאתן שולחות את היד למאכל שאתן משתוקקת אליו ברגע זה ממש, זכרו את הטיפים שקראתן במאמר.  תופתעו  לגלות שאולי הגוף שלכן משתוקק למשהו אחר.

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 24th, 4:28pm - 2020-07-24T16:28:42+03:00