מרגישה שאת מזדקנת? 9 טיפים להפחית חרדה מהתבגרות

ההבנה שאתם מתבגרים עלולה לבוא בגלים: ישנם אנשים שמרגישים שהם מזדקנים כאשר דמויות מיתולוגיות בחייהם עוזבות את העולם, כאשר הוריהם מתבגרים והופכים לקשישים, וישנם כאלה שמרגישים את ההתבגרות בזמן הגוף שלהם משמיע קולות מוזרים כשהם עולים במדרגות.

בכל מקרה, תהליכי הזדקנות אינם נעימים לאף אחד והם כאלה שגורמים לחששות, דאגה, ואפילו לתסכול.

אבל כיצד ניתן לקבל את גילכם באהבה? איך ניתן להתבגר בצורה נעימה ולשמור על איכות חיים טובה?

מסתבר שעם ההזדקנות החיים אינם נגמרים, תוך שישנם אנשים שמרגישים טוב יותר ככל שהם מאפירים.

אז מה צריך לדעת כדי להזדקן ולאהוב את זה? הכנו לכם כמה דגשים שכדאי לכם לאמץ:

 

1.פרופרציות

בכל הנוגע לחברה שלנו, חשוב לדעת כי אנשים בגילאי 38 למשל אינם נחשבים כזקנים. זה נכון שבגיל 38 הגוף מתחיל להזדקן, אך ישנם מחקרים שמראים שאנשים מתחילים להרגיש זקנים רק בשנות ה -60 לחייהם. בסקר שבוצע ב Pew research center אחד ממרכזי הסקרים המפורסמים בעולם, נמצא שכמעט 3,000 נסקרים אמרו שהגיל 68 הוא הממוצע שבו הם התחילו להרגיש זקנים.

 

2.פרספקטיבה

השקפה ופרספקטיבה הם חלק מתהליכי ההזדקנות. לפי ד"ר גאיטרי דווי, נוירולוגית בבית החולים 'לנוקס היל' במנהטן: "מחשבה יוצרת מציאות בכל הנוגע לתהליכי הזדקנות." הרופאה סיפרה כי מטופלת מבוגרות שלה שהגיעו לגילאים של מעבר ל - 80 ועדיין חשו יפות וחיוניות הגיעו לגיל 100 ויותר, והכל תוך אימוץ גישה אופטימית וטובה לגבי מראן וחייהם.

 

3.חיו חיים מגוונים

חלק מתהליך ההזדקנות כולל שמירה על שיגרה קבועה ולעיתים משעממת. כאשר אתם נמצאים כל הזמן עם אותם חברים, חייכם הופכים למשמימים ופחות אטרקטיביים. לכן חשוב להכיר כל הזמן אנשים חדשים, ולצאת לפעילויות שיסייעו לכם להרגיש נלהבים יותר ומעודכנים יותר בחיי הקהילה ובחיים בכלל.

gfsd.jpg©nytimes

 

4.שמרו על אורח חיים בריא

בחירות של אורח חיים והתנהגויות יכולות להשפיע על הגוף, וזאת בשל המושג "הזדקנות משנית" שהופך את הגוף לזקן יותר ממה שהוא אמור להיות, וזאת כאשר אורח החיים אינו נכון או בריא. כדי להמנע מכך, חשוב לשמור על שינה בריאה, על כושר גופני טוב ואכילה נכונה. כך הגוף שלכם יראה צעיר יותר, ותרגישו חיוניים ומלאי אנרגיה.

 

5.התכוננו פיננסית לחיים בוגרים

החליטו איך חייכם הכלכליים יראו כאשר תעברו את גיל 60. חפשו יעוץ פיננסי שיוכל לסייע לכם להסתגל לשינוים בהכנסות שלכם, ולתכנן את עלויות הטיפול הרפואי. חשוב להתחיל לחסוך לגיל הפרישה כבר עכשיו, כדי שחייכם בגיל זה יהיו נוחים. בנוסף תכנון וחסכון יעזור לכם להיות פחות מודאגים לגבי העתיד שלכם.

 

6.קבלו אינפורמציה חיובית

נסו להימנע מקבלת מידע שלילי לגבי החיים בצל הזקנה. נסו לשמור על קבלת מידע חיובי ולא ליפול לסטראוטיפים שמאפיינים אנשים זקנים. בכך תוכלו לשמור על אופטימיות ונפש בריאה.

 

7.שפרו את עצמכם בכל זמן

עסקו בפעילויות שבהן אתם יכולים להציב לעצמכם יעדים. הצבת היעדים וכיבושם יכולה להיות באמצעות חוג טניס שבו תרצו להשתפר, באמצעות לימוד נושאים חדשים או השלמת תארים ותעודות, באמצעות יצירה, ומעשי אומנות.

shutterstock_295307798.jpg©shutterstock

 

8.אל תתביישו בגילכם

כאשר אתם מתביישים בגילכם או משקרים לגביו, אתם יוצרים בתוככם תחושה שלילית לגבי הגיל שלכם. ולכן חשוב לעשות ההפך! התגאו בגילכם, ונסו לצאת מתיוגים שקשורים לגיל, תוך שאתם מציינים את גילכם האמיתי בקול רם והופכים לאט לאט לשלמים עמו.

 

9.אל תאבדו את המשמעות האמיתית של חייכם

ימי הולדת, שינויי קריירה ומוות של אנשים קרובים יכולים להזכיר לכם את חלוף הימים. עם זאת, התמקדות בהווה ומציאת משמעות לחיים, תהפוך את הזמן לחבר, ולא לאויב.

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00