לאכול בחג בלי לעלות במשקל

ארוחות החג הן ארוחות חגיגיות וכיפיות. אבל לצד כל הכיף הזה אורבים לנו פיתויים עתירי שומן שאנו לא רגילים אליהם בחיי היום יום.

עם זאת, כדי לשמור על המשקל בחגים לא צריך להחליט על דיאטת כאסח ולהימנע מכל מה שאימא הכינה - להפך, חשוב לדעת לאכול אבל בצורה שלא תעלו בה במשקל. אז כיצד נהנים ולא משמינים? הלא יאומן בהמשך:

 

via GIPHY

 

אכלו כמויות קטנות

בזמן הארוחה הרשו לעצמכם לטעום מכל דבר שנמצא על השולחן וארגנו לכם צלחת חג עשירה אך כזאת שבה אתם לא טורפים ללא הגבלה מכל מאכל. בכך תהנו מאוכל מגוון ללא חרטות וללא משיכה עזה למאכלים משמינים שתוליד לבסוף זלילה בלתי מבוקרת.

התמקדו במזנות שאין בהן צפיפות אנרגיה גבוהה

 העדיפו את המאכלים שמכילים פחות קלוריות. תוכלו לבצע מחקר קטן של השוואת קלוריות לפני ארוחת החג דרך מאכלים מסורתיים כמו: דג, רימונים, דבש, ירקות ועוד.

 

התמקדו במזונות שאינם מטוגנים

נסו לתעדף את האכילה למזונות לא מטוגנים. בחרו באוכל האפוי ולא המטוגן, ונסו להרבות במזונות שאין בהם בצק מטוגן, אלא באלה שיש בהם יותר חלבונים כמו עוף, דגים רזים, ואפילו בשר רזה.

 

אכלו הרבה ירקות

חשוב לאכול בזמן ארוחת החג יותר ירקות ומזונות העשירים בסיבים תזונתיים, מה שיעזור לתהליך עיכול טוב יותר.

 

הביאו עמכם לחם ללא סוכר

לחמים המכילים סוכר וחלות מקמח לבן הן מלכודות למי שלא רוצה לעלות במשקל בחג. לכן, מומלץ כמה ימים לפני החג לרכוש לעצמכם לחם ללא סוכר אותו תביאו עמכם לשולחן החג, כאשר עדיף לבחור בלחם מחיטה מלאה או לחם כוסמין.

 

הימנעו מזלילת קינוחים

לעיתים אנו יכולים להתאפק לא לבלוס בכל זמן ארוחת החג, אך שהקינוח מגיע אנו לוקחים ממנו עוד ועוד, וזאת כי יש לנו השתוקקות למתוק. במקרה כזה, נסו להתאפק ולקחת רק חצי מפרוסת העוגה, ואם תרצו להיות מאד קפדניים העדיפו על פני העוגה פרי מתוק או אפילו כמה אגוזים.

 

חג שמח ושנה טובה!

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00