איך תהפכי את המחשבות שלך לחיוביות יותר

חשיבה חיובית מביאה איתה המון:

איכות חיים, אושר ושינה טובה בפרט. רוצות לזכות בה? הנה כמה עצות חיים בכדי להיות אופטימית יותר:

 

via GIPHY

 

  1. צרי לעצמך מנטרות חיוביות - בעוד שרבים מאמינים כי האושר שלנו, או החסך בו, מבוסס על דברים חיצוניים, במקרים רבים אנחנו הם אלה שמונעים אותו מאיתנו. רבים מאיתנו עוברים את היום בתחושה שלילית והמסר הזה יכול לשבת בתת-מודע, וכך אנחנו משכנעות את עצמנו "שאנחנו לא טובות מספיק", "לא חכמות מספיק" או "לא מספיק מושכות". כדי להתחיל לחשוב בצורה יותר חיובית את צריכה לשנות את המסר. נסי להסתכל מעבר למחשבות השליליות שצצות בראשך ולהחליפן במסרים חיוביים. כתבי את אותם מסרים חיוביים וחזרי עליהם על בסיס יומי.

  2. התרכזי בהצלחותיך - רובנו יודעות להכיר בהצלחותיהם ובהישגיהם של אנשים . אבל כשזה נוגע לשלנו, לעתים קרובות ננמיך אותן או אף נתעלם מהן לחלוטין. כדי להתחיל לחשוב על עצמך באופן יותר חיובי את צריכה להזכיר לעצמך לעתים קרובות מה יש לך,  ומה את יכולה להשיג. הפסיקי להקשיב לביקורת הפנימית שלך ולערער על ההישגים וההצלחות שלך מהעבר. התחילי להעריך את ההצלחות בהווה ואלה שעוד יבואו.

  3. בחרי לעצמך מודל להערכה - אם את רוצה להיות אופטימית, זה יכול לעזור. זה יכול להיות עמית, חברה קרובה או אפילו ידוענים. מי שאת יכולה לראות בו או בה דמות חיובית ושמחה. במשך כמה שבועות עשי ניסוי והתחילי  "לצעוד בנעליים שלהם". ברגע שמשהו שלילי מזדחל ופולש למרחב הזה נסי לחשוב מה הם היו עושים, ונסי לעשות בדיוק את זה.

  4. התרכזי בדברים חיוביים - חשוב לזכור כי לא אלה האירועים עצמם שגורמים לנו לא להיות שמחות, אלא הפירוש שלנו לאותם אירועים. למרות שלא תמיד ניתן לשנות את האירועים ואת התגובה להם, אפשר לשנות את התגובה שלך. כשמשהו שלילי קורה, נסי להימנע ממנו על-ידי כך שתתרכזי בחלק החיובי או במה שאת יכולה ללמוד מהמצב. אולי הרווחת כוחות פנימיים וחוזקה, או שכל המצב יקרב אותך לחברה טובה אותה שיתפת ובכך למדת גם על עצמך. נסי בכל כוחך להתרכז במה שלמדת והרווחת מהחוויה שלך, יותר מאשר במה שהפסדת.

  5. אל תנסי לחזות את העתיד - כשדברים לא מסתדרים בחייך, האופטימיים נוטים לראות בכל תקרית אירוע בודד' והפסימיסטים רואים תבנית של חוסר מזל וחושבים "זה קרה פעם, זה יקרה שוב". עם זאת, חשוב שלא לנסות לחזות את העתיד בהתבסס על מה שקרה בעבר. זכרי שתוכנית או מערכת יחסים שנכשלה לא הופכות אותך לכישלון ורק בגלל שמשהו איכזב אותך פעם, אין זה מצביע על כך שזה יקרה שוב.

  6. הקיפי את עצמך בחיוביות - אם תבלי זמן רב עם אנשים שליליים שרואים רע בכל מצב תהיה זו דרך בטוחה להמשיך להיות שלילית בעצמך. על מנת לעזור לעצמך להישאר בצד החיובי, את צריכה להקיף את עצמך באנשים חיוביים שיעזרו לך להעריך את הצד הטוב בכל מצב בחיים. בחרי גם תחומים שמשפיעים בחיוב על תחושתך  למשל, סרטים, מוזיקה וספרים.

  7. נהלי יומן של הכרת תודה - כשמשהו שלילי קורה, תמיד נשים לב לכך. המכונית לא התניעה, השעון המעורר לא צלצל וכל אלה, משאירים אותך עם מצב רוח רע כל היום. עם זאת, לעתים קרובות מה שצריך לעשות הוא לעצור ולהבחין בכל הפעמים שבם הדברים כן הסתדרו - השעון צלצל בזמן, המכונית התניעה בשנייה, התמקדי דווקא באלה והעלי אותם למודעות שלך על ידי כך שתתחילי לכתוב אותם ביומן.

  8. אתגרי מחשבות שליליות - לעתים קרובות מחשבות שליליות מבוססות רק על קצת יותר מאשר הפחדים שלנו, הספקות והערכה עצמית נמוכה. כדי לעזור לך להתגבר על כל אלה, את זקוקה לאתגר תמידי לאותן מחשבות שליליות. בפעם הבאה שאת מתחילה להרגיש רגשות שליליים, כתבי מה את מרגישה ולאחר מכן כתבי תגובת נגד. שאלי את עצמך אילו הוכחות יש לכך שאותן מחשבות רעות נכונות? מה ההוכחות לכך שהן אינן נכונות?

  9. התרכזי בפתרון יותר מאשר בבעיה - אנשים פסימיסטים נוטים להתרכז בבעיות בעוד שהאופטימיים שבהם מתרכזים בפתרונן. יהיה זה מאד מפתה לשקוע בבעיות של עצמך, באכזבות, אבל זכרי שמחשבות כאלה אינן פותרות את הבעיה. המצב אולי נראה רע, אבל מה שקרה - קרה, בין אם זה מוצא חן בעיניך ובין אם לא. במקום להתעכב על מה יכולת לעשות בעבר, שחררי את החרטה והמחשבות השליליות, היכנסי לפרופורציות והתחילי  לתכנן מה לעשות מכאן והלאה.

  10. זייפי את זה! אופטימיות אינה דבר שמגיע באופן טבעי לכולנו, ויתכן שתגלי כי לוקח זמן מה לשנות את הדרך שבה את חושבת, אבל בינתיים, נסי לשים את המחשבה במקום הראשון, לפני ההרגשה שבלב, זייפי משהו חיובי יותר. מחקרים הראו כי על מנת לעשות זאת ולהאמין לעצמך כי טוב, את צריכה להתחיל בחלק הפיזי כמו לחייך, לצחוק בקול ואפילו לדבר בטון חיובי יותר.  

  11. אל תתקעי בעבר - מה שהיה היה, רגשות אשם לא יעזרו, לא לך ולא לאחרים. לך יש את הכוח לשנות את המצב ולהתקדם. קל מדי להגיד לעצמך "לא הייתי צריכה לעשות את זה…" או "הייתי צריכה לעשות את הדברים אחרת…" ועם זאת, אם קרו דברים שליליים, הביטי אל המחר, יום חדש  שבו יקרו דברים טובים, אם תאפשרי להם לקרות.

Published by MISHTI.CO.IL - August 17th, 4:05pm - 2020-08-17T16:05:01+03:00