10 טיפים פשוטים לבטן שטוחה

שומן באזור הבטן גורם להרגשה כבדה, הוא עלול להוריד את ההערכה העצמית וכמובן לפגוע בבריאות.

שומן הבטן הוא לרוב שומן תת עורי שמקיף את האיברים הפנימיים שלך, כאשר ישנו סוג נוסף של שומן שידוע בשם 'שומן קרביים'. שומן מסוג זה מגדיל את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם, הוא יכול לגרום לכם ללקות בסכרת ובכך הוא מקצר את תוחלת החיים.

כאשר אנו מבצעים אימון ספורטיבי או דיאטה, אנו מאבדים בו זמנית שני סוגים של שומן : השומן התת עורי ו'שומן הקרביים' החשוב להקטנת הסיכונים הבריאותיים.

אז אם אתם עושים 100 כפיפות בטן ביום ועדיין לא מצליחים להשיל את השומן בבטן,  חשוב שתדעו כיצד צריך לפעול:

 

1.אכלו יותר חלבונים

חשוב לצרוך בתפריט שלכם יותר חלבונים, דבר שיעלה את קצב חילוף החומרים שלכם ויעזור לכם לשרוף שומן. אכילת חלבונים מדכאת את התיאבון.  צריכת  0.8 אחוזי חלבון ביום יכולה לסייע לכם להשיג את המטרות שלכם. חלבונים נמצאים בחזה עוף, שעועית, פירות ים ועוד. בזמן צריכת החלבונים חשוב לא לוותר על פעילות גופנית שתעזור לכם גם לבנות שרירים בגוף וגם לחטב את אזור הבטן.

2.הפחיתו באכילת פחמימות

הפחיתו באכילת פחמימות, בעיקר לקראת סוף היום. אם תצרכו יותר מידי פחמימות, הגוף שלכם ידאג לשרוף את הפחמימות במקום לבצע שריפת שומן. דיאטת פחמימות מותאמת אישית, תעשה פלאים לגופכם ותוריד את השומן בבטן יחד עם לחץ הדם, הכולסטרול והסיכוי לחלות בסכרת.

 

3.הרימו משקולות

צריכת קלוריות נמוכה בשילוב עם הרמת משקולות, תעזור לכם לשרוף שומנים באזור הבטן. כאשר מרימים משקולות ניתן לשרוף יותר קלוריות וגם לבנות שרירים בכל חלקי הגוף. הקפידו על תרגילים שעובדים על שרירים גדולים תוך הרמת משקולות בשילוב סקוואט, הרמת משקולות אולימפית והרמת משקולות בישיבה. בכך תפעילו יותר את כל שרירי הגוף ותשרפו יותר אנרגיה.

t1.jpg©vixendaily

 

4.שתו יותר מים

שתיית מים מפחיתה שומנים בגוף בשל תהליך ההידרציה של המים בגוף שעוזר בחילוף החומרים. החליפו את המשקאות המסוכרים במים, ושתו לפחות 9 כוסות מים ביום. אם אתן שונאים את טעמו של המים, מומלץ להוסיף פלחי לימון טריים, עלי נענע או עלי לואיזה לשיפור הטעם והריח.

 

5.בצעו פעילות אירובית

תכנית אימונים המשלבת אימון אירובי (ריצה, שחייה, ריקוד) ובנוסף הרמת משקולות מגדילה את מסת השרירים ושורפת יותר קלוריות. היא עוזרת לקבל בטן שטוחה ולאבד שומן באזור הבטן.

 

6.אכלו יותר סיבים

מחקרים מהרווארד ומכתבי עת רפואיים שונים מראים שסיבים הם דרך יעילה לרדת במשקל. צריכת סיבים מקטינה את הסיכון לסוכרת, היא מקטינה את הסיכוי לחלות במחלות דיסטריקולריות והיא משחררת עצירות. כאשר אתם אוכלים יותר סיבים אתם מרגישים מלאים יותר, מה שמקטין תיאבון וגורם להמנע מזלילת ללא שליטה.

 

7.צרכו אבקת חלבונים

אם אתם מתאמנים מנוסים שמרימים משקולות באופן קבוע, או מבצעים אימונים בעצימות גבוהה, חשוב שתצרכו אבקת חלבון לאחר התייעצות עם רופא. החלבון המוגבר יוביל לשובע מוגבר ויגביר את הוצאת האנרגיה בצורה שתבנה שריר ותשרוף שומן.

 

8.התנסו בשיטות אימון חדשות

חשוב להתנסות בשיטות אימון חדשות שיוציאו אתכם משגרת האימונים שלכם. נסו למצוא שיטות אימון שעובדות על שרירי הבטן והחזה. בכך תוכלו לראות תוצאות טובות יותר.

t2.jpg©vixendaily

 

9.הצטרפו לחדר כושר

אם עדיין לא הצטרפתם לחדר הכושר, חשוב להתחיל עכשיו. מחויבות של מנוי לחדר כושר תוביל אתכם לאימונים שונים שיעזרו לכם לחטב את הגוף ולשמור על מוטיבציה. אימון טוב הוא כזה שבו אתם מציבים לעצמכם בכל פעם מטרות חדשות.

 

10.הימנעו מאכילת מאכלים שיש בהם שומן טרנס

מאכלים כאלה מכילים מזון מעובד על ידי חברות האוכל על מנת להעשיר את טעמם. שומן טרנס קיים בעוגיות, עוגות, מרגרינה, ממתקים, סופגניות, מאכלים מטוגנים ופיצות. מאכלים כאלה גם יעלו את מסת השומן בבטן, גם ינפחו אותה ועלולים לגרום להעלאת הכולסטרול, להגדיל סיכוי למחלות לב, סוכרת ושבץ.

 

כעת שאתם יודעים מה לאכול, מה לא לאכול וכיצד לפעול, אתם יכולים להתחיל ליישם ולסלול את הדרך לבטן שטוחה ושרירית.

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00