"לחץ תנו לו לצאת"- 10 דרכים להורדת לחץ ומתח

הקשיבי למוזיקה

אם את נמצאת במצב שגורם לך למתח ולחץ נסי לקחת הפסקה ולהקשיב למוזיקה מרגיעה. למוזיקה מסוג זה יש השפעה חיובית על המוח ועל הגוף, והיא יכולה להפחית את המתח על ידי הפחתת רמת הורמון הלחץ (קריסטול). המלצה מסוימת? המלחין באך לדוגמא. אבל מוסיקה קלאסית היא לא סוג המוסיקה היחיד שיכול לעזור. תוכלי גם לבחור בצלילים מהאוקיינוס וצלילים אחרים מהטבע. זה אולי נשמע נדוש, אבל זה עובד.

via GIPHY

 

התקשרי לחברה

כשאת מרגישה מתוחה, קחי הפסקה והתקשרי לחברה כדי לדבר על הבעיות שלך. מערכות יחסים טובות עם חברים וחברות ואנשים אהובים הן דבר חשוב לחיים בריאים יותר. במיוחד כשאת תחת לחץ. קול מוכר וידידותי, אפילו אם לדקה אחת, יכול בהחלט לעזור.

 

דברי איתך!

לפעמים כששיחה עם חברה אינה אפשרות, דברי ברוגע לעצמך ואל תחששי מלהרגיש "משוגעת", הסבירי לעצמך מדוע את לחוצה, מה עליך לעשות על מנת לסיים משימה כלשהי או דבר מה שגורם לך ללחץ או למתח, ותראי שתוכלי להרגיע את עצמך לא פחות טוב מאחרים.

 

תאכלי נכון

רמות הלחץ ותזונה נכונה קשורים ביניהם ללא ספק.למשל כשאנחנו מרגישים מוצפים , אנחנו נוטים לאכול לא נכון ובאופן בלתי מסודר. לעתים מוצאים מזור בסוכר, בחטיפים ובמזון שאינו בריא. נסי להימנע מכך והחליפי זאת בפירות ובירקות.

via GIPHY

 

צחקי יותר!

צחוק משחרר אנדרופינים אשר משפרים את מצב הרוח ומפחיתים את רמות המתח. נסי לצפות בסדרה או סרט שמדברים לחוש ההומור שלך (המלצה שלנו: החמישייה הקאמרית תמיד עובד).

 

שתי תה

כמות גדולה של קופאין גורמת לירידה בלחץ הדם. בתה יש כמחצית מכמות הקופאין שבקפה ובמשקאות אנרגיה שונים.בנוסף , תה מכיל אנטיאוקסידנטים וחומרים נוספים שמביאים לרוגע במערכת העצבים.

 

מודעות

רוב העצות שנתנו כאן מספקות עזרה מיידית, אבל יש גם שינויים באורח החיים אשר יכולים להיות יעילים יותר לטווח הארוך.

התפיסה של מודעות היא חלק מהמדיטציה ובגישות סומטיות, מיוגה ועד תרגילים שונים למח, אשר מטרתם הורדת לחץ ומתח בגוף. נסי להצטרף לחוג כזה.

 

אימון

תרגול ואימון פיזי אינו מחייב רישום לחדר כושר או ריצת מרתון. גם הליכה קצרה ומתיחת השרירים יכולה לספק הקלה מיידית למתח. הוא מאפשר סירקולציה של הדם בגוף, שחרור אנדרופינים ושיפור מצב הרוח.

via GIPHY

 

נסי לישון טוב יותר

כולם יודעים שמתח עלול להיווצר כתוצאה מחוסר שעות שינה. לצערנו, מחסור בשעות שינה הוא מפתח למתח. המעגל הזה גורם למוח ולגוף להיות מתוחים וזה עלול להחריף מפעם לפעם. נסי לדאוג להמלצת הרופא - שמונה שעות שינה ביום. כבי את הטלוויזיה מוקדם יותר, עמעמי את האורות ותני לעצמך זמן להירגע לפני שאת הולכת למיטה. זו עשויה להיות הדרך הטובה ביותר להפחית מתח.

 

נשימות

העצה "קחי נשימה עמוקה" עשויה להיראות לך קלישאה, אבל היא בהחלט יעילה כשמדובר במתח. במשך דורות, נזירים בודהיסטים המליצו על נשימות נכונות במהלך המדיטציה, שאף היא מפחיתה מתחים.שבי למשך 3-5 דקות בכיסא כשכפות רגליך שטוחות על הרצפה והידיים שלך מחזיקות את הברכיים. נשמי לאט ועמוק, כשאת מתרכזת בריאות שלך שמתרחבות לגמרי. הנשימות העמוקות ממלאות את הדם בחמצן, מה שעוזר לאזן את הגוף והראש.

 

למדי עוד על המתח בחיינו

מתח הוא חלק בלתי נפרד מהחיים, אבל זה לא בהכרח אומר שצריך להתעלם ממנו. יותר מדי מצבי מתח עלולים לגרום לבעיות גופניות קשות ולמחלות. החדשות הטובות הן שבמקרים רבים אפשר לשלוט בכך.

Published by MISHTI.CO.IL - September 4th, 2:14pm - 2017-09-04T14:14:10+03:00