איך תשמרי על כושר בלי להוציא כסף על מכון

חיי היום יום העמוסים לעיתים רבות אינם מאפשרים לנו הנשים, לפקוד את מכון הכושר. מלבד זאת, מכוני כושר יכולים להיות הוצאה לא קטנה, ולכן רבות מאתנו נמנעות ממנו.

ובכל זאת על מנת לשמור על בריאות וגוף חטוב, חשוב לשמור על כושר ולבצע פעילות גופנית מכל סוג.

אז כיצד תוכלי לשמור על כושר מבלי להירשם למכון? כמה טיפים בהמשך:

 

בחרי במדרגות ולא במעלית

על מנת להיות יותר פעילה, חשוב לנסות כמה שיותר לעלות במדרגות ולוותר על מעליות. עליה במדרגות מסייעת לשפר את סיבולת הלב ריאה, היא עוזרת לשרוף קלוריות אפילו יותר מהליכה מהירה, והיא מחזקת את השרירים ועוזרת לשפר את רמות הסוכר והכולסטרול בדם.

 

צאי להליכות

הקפידי לצאת להליכה מהירה בכל בוקר או בכל ערב. בשעות הבוקר והערב מזג האוויר נעים, ולכן כיף יותר לצאת להליכה כיפית שתארך לפחות 40 דקות. הליכה מהירה נחשבת לפעילות אירובית בעצימות בינונית שעוזרת גם להוריד במשקל, היא תורמת לבריאות, מסירה שומנים, מפחיתה את הסיכויים לחלות במחלות לב, בסוכרת, או ללקות בשבץ, והיא אפילו מונעת סרטן מסוגים שונים. הליכה גורמת להרגשה טובה יותר וזאת משום שבזמן ההליכה שורפים קלוריות, מכניסים חמצן למוח, וגם משפרים את מצב הרוח על ידי הפרשת סרוטונין שמופרש לגוף בזמן הליכה מהירה, ובכך הוא עוזר להרגשה רגועה ומצב רוח טוב יותר.

 

עבדי בגינה

אם יש לך גינה או מרפסת, החליטי שפעמיים בשבוע את עובדת בגינה. עבודה בגינה כוללת שתילות, ייחורים, העברת אדמה ממקום למקום, בניית טרסות, עידור, קלטור, גריפה של עשבים ועוד. כל הפעולות האלה יכניסו אותך לכושר גופני מעולה, וגם יאפשרו לך תחביב נפלא של טיפוח הגינה.

via GIPHY

 

הצטרפי לקבוצת כדור-עף

בשנים האחרונות משחק כרוד- עף הפך לספורט נשי תחרותי במיוחד והוא פופולארי בקרב נשים בישראל. ברחבי הארץ מתגבשות בכל זמן קבוצות כדור- עף לפי אזורים, שכונות, בתי ספר ועוד. הצטרפי למשחקי כדור- עף (או לכל קבוצת ספורט שאת אוהבת) ותוכלי לשמור על גוף בריא, חטוב וספורטיבי.

 

צאי לטיול בטבע בכל סוף שבוע

הארץ שלנו מלאה במסלולי טיול מדהימים ומרהיבים. חפשי בכל סוף שבוע מסלול לטיול, וצאי לטיול רגלי עם קבוצת מטיבי לכת או עם קבוצת חברים שאוהבים מסלולי טיול מאתגרים. בכך תוכלי גם ללמוד לנווט ולגם לשמור על כושר שיא.

 

צפי בסרטוני כושר

באינטרנט לא חסרים סרטוני הדרכה שבהם מסבירים כיצד ניתן להישאר בכושר ולשמור על גוף חטוב. צפי בסרטונים שונים ומקצועיים, ואמצי לך כמה תרגילים עליהם תוכלי לחזור לפחות 20 דקות בכל יום.

 

ריצה עם הכלב

אם יש לך כלב, או שאת שוקלת לאמץ אחד, תוכלי לרתום את החברות הנפלאה שבינכם לריצות באזור מגורייך. ריצה עם כלב היא חוויה נפלאה, שתורמת גם לכושר הגופני שלך וגם לכלב שנהנה מפעילות אטרקטיבית במיוחד.

via GIPHY

 

פשוט לרקוד

אם את אוהבת לרקוד, תוכלי להצטרף לקבוצות שרוקדות בכל מיני אזורים ציבוריים במקום מגורייך. כיום ישנן הרקדות שונות בחינם שניתן להצטרף אליהן, ואף למצוא בני זוג לריקודים ולהכיר אנשים חדשים. אם לא מתאימה לך חברה, פשוט שימי לך מוזיקה מקפיצה ורקדי בכל יום לפחות למשך חצי שעה.

 

אז קדימה, זה הזמן לקום מהכיסא, ולהתחיל לזוז בכל דרך אפשרית!

 

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00