18 מזונות שכל אישה חייבת להוסיף לתפריט שלה

לפני נתוני המגזין האמריקאי לגינקולוגיה ומיילדות, התנהגות תזונתית של אישה משפיעה גם על התחומים האחרים בחיים שלה. רזון מוגזם או השמנת יתר וגם מחסור באבות המזון יכולים לגרום לא רק למחלות שונות, אלא גם להשפיע על המראה החיצוני, על המערכת החיסונית, תוחלת חיים, גובה, יכולות קוגניטיביות ופריון. לכן, לכל אישה חשוב לאכול מאוזן.

להלן רשימת המזונות, אשר מסייעים לנשים להישאר יפות, בריאות וחזקות.

 

לעור בריא: פטרוזיליה, גמבה, שוקולד

לשמירה על עור פנים צעיר ויפה מאד חשוב לצרוך נוגדי חמצון ומזונות שעשירים בויטמין A, ויטמין C, ויטמין E אשר מסייעים להתחדשות העור ומגינים עליו מקרינה אולטרה-סגולה; חומצה אלפא-ליפואית אשר מונעת כתמי פיגמנטציה, קו-אנזים Q10 המונע הזדקנות מוקדמת והופעת סרטן, אבץ שמונע דלקות.

 

לבריאות החזה: ברוקולי, פטריות, תה ירוק

טוענים שמזונות מסוימים יכולים למנוע ולרפא סרטן השד, למשל ברוקולי שמכילה כמות גדולה מאד של נוגדי-חמצון, נוגדי-סרטן וחומרים מחזקים.

 

לעצמות ושיניים: גבינה, ירקות ירוקים, מיץ תפוזים

לעצמות ושיניים מאד חשוב לצרוך סידן ו-ויטמין D, אשר משפר את ספיגתו וגם מסייע לבעיות ראיה. כמויות גדולות של סידן יש במוצרי חלב וגבינות, סרדינים, חלב סויה ופולי סויה.

 

לאיזון הורמונלי: סלמון, אגוזים, שמן זית

מערכת ההפריה שלנו נחשבת לאחת החשובות בגוף. לתפקוד נורמלי ואיזון הורמונלי לנשים חשוב לצרוך מאכלים עשירים בחומצות שומן אומגה 3, ויטמין E, יוד, כולין, ויטמין C.

 

לגדילה ושמירה על משקל תקין: בשר, ביצים, שעועית

נערות זקוקות לחלבון בפאזת הגדילה האקטיבית ובגיל ההתבגרות. מי שכבר עברה את השלב הזה – לשמירה על משקל תקין. אישה צריכה לצרוך 0.8 גרם חלבון ל-1 ק"ג משקל, ואם היא מנהלת אורח חיים פעיל, זה יכול להגיע אפילו עד 1.5 ג' ל-1 ק"ג משקל.

 

למערכת עצבים: אבוקדו, גזר, סלק

אישה צריכה ליטול כל יום לא פחות 400 מק"ג של חומצה פולית (ויטמין B9), אשר חשובה לאיזון הרגשות שלנו וחיזוק המערכת החיסונית. ויטמין זה נמצא בכמויות גדולות במוצרים הבאים: ירקות ירוקים כהים, כמו תרד או קייל, אספרגוס, ברוקולי, פירות הדר, קטניות, אבוקדו, במיה, כרוב ניצנים, גרעינים ואגוזים.

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00