תרגיעי! פעולות שיכולות לעזור לך לחיות חיים רגועים יותר

פיתוח קריירה, לימודים, מינוס בבנק, בוס נודניק, התמודדות עם המשפחה או בן הזוג – כולם יכולים לגרום לך ללחץ וסטרס. כאשר את נמצאת במצבים של לחץ, המצב הבריאותי שלך מתדרדר כמו גם מראה עור פנייך ומראה שיער. כשאת בלחץ את מוטרדת, ומרגישה שאת חייבת להתמודד עם הכל או פשוט להימלט למקום בו אף אחד לא מכיר אותך ואינו דורש ממך מאום!

אך אם את לא יוצאת לחופשה בקרוב, או יורדת לבונקר מוגן,  ואת בכל זאת רוצה לנהל חיים נורמטיביים ופחות לחוצים - חשוב שתבצעי כמה פעולות שיעזרו לך לחיות חיים רגועים יותר.

אז מהן הפעולות שיעזרו לך להירגע בחיי היום יום:

 

תרגול יוגה ומדיטציה

זה אולי נשמע מאתגר או בלתי אפשרי, אבל אם תקדישי אפילו 20 דקות לתרגול מדיטציה או יוגה בתחילת היום או סיומו, תוכלי להרגיש תוך זמן קצר שהגוף שלך משוחרר יותר, את פחות מתוחה ואת חיונית יותר. ככדי לדעת איך מתרגלים יוגה או מדיטציה מספיק לצפות בסרטון הדרכה ביוטיוב פעם או פעמיים, ואת כבר יכולה לצאת לדרך על מזרון היוגה שלך. אם יש לך זמן מומלץ לתרגל יוגה בקבוצה מסודרת.

via GIPHY

 

נשמי עמוק

לעיתים בחיי היום יום אנו שוכחים לנשום. אנו עוצרים את כניסת האוויר המסודרת, ונושמים רק מהפה נשימות קטנות. כדי להירגע ,עצרי לכמה דקות כדי להכניס באיטיות אוויר מהאף ולהוציאו מהאף. חזרי על הפעולה 5 פעמים, כמה פעמים ביום: בכך גופך יתמלא בחמצן שחסר לו.

 

נסי לישון חצי שעה ביום

מנוחה של חצי שעה ביום תסייע לך לחלק את היום לשניים וליהנות ממנו. כשאת מסיימת את יום עבודתך נסי לשכב לנוח חצי שעה בחדר חשוך ולהירדם. גם אם אינך נרדמת, המנוחה שתתני לעינייך תעשה לך רק טוב.

via GIPHY

 

אמבטיה חמימה

מידי פעם חשוב לטבול באמבטיה חמה או במקלחת ארוכה ומפנקת. בבוקר את הרי מתקלחת מהר ובערב את כבר עייפה מלקחת מקלחות או אמבטיות ארוכות. אבל אם פעם בשבוע תפנקי את עצמך באמבט טוב, תראי כיצד את הופכת לרגועה יותר.

 

פנקי עצמך בטיפולי גוף נפש

חשוב לדאוג לגופך ולתחזק אותו. פעם בחודש פנקי את עצמך בטיפול גוף נפש כמו למשל עיסוי רפואי, עיסוי רפלקסולוגי, או טיפול אלטרנטיבי שכולל את הרגעת הגוף והנפש. לאחר הטיפול תרגישי בריאה יותר.

via GIPHY

 

אכלי נכון

חשוב לאכול מאכלים שמזינים את הגוף במינרלים, ויטמינים וסידן. הקפידי להוסיף עלים ירוקים לכל ארוחה, מנת פרי, והמון נוזלים.

 

מצאי תחביב

מצאי לך תחביב שבו תעסקי לפחות פעם בשבוע. את יכולה לרכוש חימר ולהתחיל לפסל כלים מעניינים, לצייר ציור גדול על קנבס, לסרוג, לעבוד בגינה, לשחק כדורשת, לשחות, ובעיקר לעשות פעולה שתרגיע אותך ותסייע לך להרגיש טוב יותר.

 

וחשוב מכל, שאת לחוצה אל תגידי 'אין לי זמן!', נשמי עמוק, ועבדי ברוגע. עבודה לחוצה או ביצוע משימות שאת בסטרס רק יחמירו את המצב. ולכן חשוב להירגע.

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00