האם השם שלך מתאים לפנים שלך?

מחקר חדש טוען - מידת הפופולאריות שלך תעלה או תרד בהתאם להתאמה בין השם שלך לפנים שלך.

על אפקט בובה/קיקי שמעתם? מציגים בפניכם שתי צורות מופשטות: אחת ארוכה וחדה, השנייה רכה ועגולה. לאחר מכן שואלים אתכם למי מהצורות קוראים בובה ולמי קיקי. מה תהיה התשובה שלכם?

 

q1_0.png©psychologytoday

 

רוב האנשים יענו שהצורה המרובעת היא קיקי והצורה העגולה היא בובה. למה? פסיכולוגים משערים כי הסיבה לכך טמונה בדרך בה הוגים את השמות. על מנת להגות את השם בובה הפה מתעגל. לעומת זאת, כאשר הוגים את השם קיקי משתמשים בחלק האחורי של הפה ועיצורים חזקים.

 

מעריכים כי קשר זה בין צורת הפה, הקול, והמראה הוא למעשה סוג של סינסתזיה. אנשים החווים תופעה זו באופן מוגבר מדווחים כי לעיתים הם שומעים מוזיקה כאשר הם קוראים, או מזהים טעמים ללא צורך לאכול כאשר הם סופרים. זאת מכיוון שהמוח יורה אותות אשר יוצרים תגובת שרשרת ומעוררים חלקים אחרים האחראים על תפקודים שונים. אפקט בובה/קיקי עובד בצורה דומה.

 

מה הקשר בין אפקט בובה/קיקי למבנה פנים?

 

דייויד ברטון וג׳אמין האלברסדאט מאוניברסיטת אוטגו בניו זילנד החליטו להריץ סדרת ניסויים על מנת לענות על השאלה. הם הגיעו למסקנה שלמרות שיש סוגים שונים של מבנה פנים, הפקטור הדומיננטי הוא ההבדל בין הצורה העגולה לצורה המרובעת, בדיוק כמו הצורות המופשטות באפקט בובה/קיקי. ואם לצורות מופשטות יש שמות מתאימים, יוצא מכך שגם לפנים יש שמות מתאימים יותר או פחות. לא מאמינים? תשאלו הורים שהחליטו על שם לתינוק לפני הלידה והתחרטו כאשר ראו את פני התינוק בפעם הראשונה.

שני החוקרים הראו תמונות לקבוצות שונות של אנשים וביקשו מהם להתאים שם לפנים. תוצאות המחקר הראו כי הנחקרים העדיפו שמות חזקים למבנה פנים ארוך/מרובע ושמות רכים למבנה פנים עגול/אליפטי. כלומר, תוצאות המחקר תואמות לאפקט בובה/קיקי. אך זה לא הכל.

החוקרים גילו שיש נטייה כללית לחבב אנשים אשר השם שלהם מתאים לפנים שלהם.

 

מכאן יצא מחקר חדש. הפעם הנחקרים התבקשו לדרג עד כמה הם מחבבים כל אדם בתמונה בהתאם למראהו בלבד. לאחר הדירוג, קיבלו הנחקרים פיסת מידע נוספת על הפנים בתמונות - את שמם - ונשאלו האם הם רוצים לשנות את הדירוג.

באופן כללי, רוב הנחקרים הראו העדפה לאנשים עם פנים מרובעות או עגולות, אך הם שינו את ההעדפה שלהם בהתאם לשמות. כלומר, במבט ראשון מידת הפופולאריות של אנשים נמדדת על בסיס התאמת השם למבנה הפנים. אם יש לכם פנים מרובעות ושם רך, למשל, יכול להיות שכבר ממבט ראשון אי ההתאמה בין השם לפנים תוריד את מידת הפופולאריות שלכם. אך אם יש לכם מבנה פנים עגול ושם רך - אתם מסודרים.

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00