איך להוריד במשקל בלי לספור קלוריות

הדרך למשקל היעד יכולה להיות מרגישה ורצופת מכשולים. אתם מנסים דיאטות שונות, סופרים קלוריות בכל מאכל שאתם אוכלים, ומנסים להימנע ממאכלים ספציפיים תוך שהניסיון גורם לכם לרצות אותם יותר.

אבל אם תיצמדו לכמה כללים פשוטים ותסגלו אותם לדרך החיים שלכם, תוכלו להוריד במשקל וזאת ללא דיאטות מעיקות או ספירת קלוריות אינסופית. אז כיצד עושים זאת? ארבעת הכללים בהמשך.

 

אכלו מאכלים שמכילים חלבונים

צריכת חלבון בכל ארוחה היא הדרך לאכול נכון, להוריד במשקל ולבנות שריר. אכילת חלבון מסייעת להרגשה של שובע ובכך היא מפחיתה את הרצון לגשת למקרר כל חצי שעה. לנשים מומלץ לצרוך 120 גרם חלבון ביום (או לגברים ולנשים גרם חלבון על כל קילוגרם של משקל הגוף). בנוסף, חשוב לחלק את מנות החלבון לשלוש הארוחות העיקריות שאתם אוכלים במהלך היום. מאכלים שמכילים חלבון הם: חזה עוף, פירות ים, הודו, חלבון ביצה, יוגורט דל שומן וטופו. כדי להוריד במשקל מומלץ לצרוך חלבון רזה, וחשוב לנסות לשלב את המאכלים שהזכרנו.

e1.jpg©vixendaily

 

צרכו סיבים בכל ארוחה

סיבים הם דרך נהדרת להפחית את הסיכון לפתח מחלת לב, למנוע סוכרת, וכאשר הסיבים ממלאים תפקיד חשוב בירידה במשקל ועוזרים לשמור על משקל בריא.

כאשר אוכלים יותר סיבים מרגישים מלאים שאכילת הסיבים מקטינה את התיאבון. סיבים ניתן למצוא בירקות כמו: ברוקולי, אספרגוס, כרובית, שעועית ירוקה, כרוב ועוד.

 

אכלו לאט

כלל נוסף הוא לאכול לאט. אכילה איטית יותר גורמת להרגשה רוויה ולהרגשת שובע. אכילה איטית תמנע מכם להרגיש את תחושת ה'פיצוץ' שנוטים להגיש לאחר האכילה, והיא תיתן לכם הרגשה של סיפוק בהם ההורמונים ישתחררו ויגרמו לתחושת שובע, תוך שהגוף שלכם יגיד לכם מתי צריך להפסיק לאכול. טיפ נוסף לירידה במשקל היא לאכול בתחילת הארוחה את החלבון הרזה ולאחר מכן את הירקות שמכילים סיבים. בכך אוכלים קודם את החלבון, לאחר מכן את הסיבים ובסוף מומלץ לאכול גם עמילן שיש בו מקורות שומן נמוך.

 

עקבו אחר המשקל תוך מדידה עצמית

כדי להבין אם ירדתם במשקל, חשוב לא לעלות בכל יום על המשקל, לשקול אוכל וכמובן שלא לספור קלוריות. כדי להבין אם ירדתם במשקל, חשוב לשים לב להיקפי המותניים שלכם, לקלילות בה אתם נעים, ולצורת הגוף. אם אתם מתאמנים בחדר הכושר סביר להניח שהמשקל שלכם יעלה בתחילה וזאת משום שאתם מפתחים מסת שריר, ולכן עלייה על משקל לא תמיד כדאית, אלא דווקא מדידת היקפים היא זאת שתסייע לכם לקבל את האינדיקציה הטובה מכל.

e2.jpg©vixendaily

 

לסיכום, זכרו את הכללים הפשוטים: אכלו לאט, אכלו מזונות שיש בהם סיבים, צרכו חלבונים ובכך תראו התקדמות משמעותית.

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00