שתית ומחר יש עבודה? כך תמנעי מהנגאובר

הדרך הטובה ביותר להימנע מהחמרמורת הנוראית שמגיעה אחרי לילה של שתייה בלתי מבוקרת, היא פשוט לא לשתות. עם זאת לעיתים כדי להוסיף לחיים מעט כיף, אנו נוטות ליפול לטיפה המרה, ואחר כך ליפול במדרגות הבר, ומיד אחר כך ליפול למיטה בשארית כוחותינו, ולהתעורר לבוקר בו עשרות פטישים הולמים בראשינו הקודח.

ובכל זאת כדי למנוע את מופע להקת 'מיומנה' בראש על הבוקר, ישנן כמה דרכים שבאמצעותן תוכלי להקל על הנזקים:  

 

מניעת האנגאובר לפני שאת מתחילה לשתות

טלי ויטמינים נוגדי חמצון – אחת הסיבות לכך שאנו סובלות מהאנגאובר היא בשל דלקת חומצית שהאלכוהול מפתח בגוף בזמן השתייה. בשל כך מומלץ לפני שאת מתחילה לשתות, ליטול ויטמין נוגד חמצון, או פשוט לשתות מיץ אסאי או מיץ רימון המסייעים בהפחתת הנזקים של האלכוהול. בכך תחושי טוב יותר בבוקר שלמחרת.

אכלי ארוחה משביעה – למרות שלפני יציאה את לא רוצה לחוש נפוחה, עדיין כדאי לך כדי למנוע את החמרמורת ולאכול ארוחה טובה לפני שאת יוצאת לבלות. חשוב לדעת שחומרת ההנגאובר אינה קשורה רק לכמות המשקאות שאת שותה אלא גם לחילוף חומרים אלכוהוליים בגוף – כאשר הדבר תלוי גם במה שאת אוכלת לפני השתייה. לכן, הקפידי לאכול ארוחה המכילה פחמימות, חלבון, ושומנים לפני שאת שותה את הלגימה הראשונה של האלכוהול.

תפסי תנומה קלה – נוחי לפני היציאה. זה אולי נשמע די ברור אבל רוב האנשים לא נחים לפני שהם יוצאים לקרוע את העיר. השינה אומנם לא תמיד תציל אותך מההאנגאובר, אבל  היא תשפר את חסינותך ותגרום לגוף שלך להשתקם בלילה של שתייה כבדה.

 

מניעת האנגאובר בזמן שאת שותה

בחרי בקאווה – כאשר את רוצה להשתכר ומהר, רצוי לבחור דווקא בקאווה שהיא סוג של שמפנייה. לפני מחקרים, בועות מאיצות את תהליך קליטת האלכוהול בגוף ובכך ניתן לשתות פחות ולהיות בראש טוב מהר יותר.

היצמדי לאותו משקה כל הערב – אל תערבבי משקאות! ערבוב של מספר סוגי משקה יאיץ את האלקטרוליטים שבגופך ויגרמו לתהליך התייבשות. לכן חשוב להיצמד למשקה אחד בלבד למשך כל הערב.

וותרי עישון סיגריות – במחקר שנערך בארצות הברית דיווחו 113 סטודנטים על כך שעישון וצריכת אלכוהול גרם להם להאנגואבר חזק יותר מהרגיל והחמיר אותו. עישון כבד וצריכת אלכוהול יחמיר את כאב הראש שלך, ולכן חשוב לוותר על עישון סיגריות בזמן צריכת אלכוהול.

היצמדי למשקאות בהירים – משקאות בהירים הינם קלילים יותר ממשקאות כהים. במשקאות כמו וודקה וג'ין ישנם פחות רעלים וזיהומים מאשר במשקאות כהים כמו ויסקי ורום.

הקפידי על היגיינת הידיים שלך – כאשר את שותה אלכוהול המערכת החיסונים שלך נפגעת מעט. כאשר את שותה אלכוהול בבר או בדיסקוטק את חשופה יותר למחלות מדבקות כמו שפעת וצינון, ולכן חשוב להקפיד לשטוף ידיים בשמן השתייה, וזאת כדי להוריד את תסמינים של חום, כאבי שרירים וצמרמורות שרק יכולים להכביד על כאב הראש ביום למחרת.

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00