עכשיו זה מדעי: לעיסת מסטיק משפרת את הזיכרון

נכון שזה מתסכל לשכוח שם של מישהו או אפילו מה אכלת לארוחת הצהריים? חוקרים מצאו 9 דרכים פשוטות (אך מוזרות לאללה) כיצד לשפר את הזיכרון לטווח קצר.

את הולכת לחדר אחר בבית מסיבה כלשהי אבל את לא זוכרת למה. את לוחצת יד של מישהו ושוכחת איך קוראים לו עוד לפני שאת משיבה את היד לכיוונך. את רצה למכולת כדי לקנות שניים או שלושה פריטים רק בשביל לגלות כשאת חוזרת הביתה ששכחת את מה שבשבילו הלכת באמת.
זיכרון לקוי לטווח קצר נגרם בגלל כל מיני סיבות: הסחות דעת, חוסר מיקוד או שריר זיכרון שנחלש עם השנים. זה רק נעשה גרוע יותר ככל שאנחנו מתבגרים אבל אפשר להילחם בשכחה בכל גיל. נסי את הדרכים הבאות כדי לשפר את שריר הזיכרון שלך ויש מצב טוב שתראי שיפור בתוך כמה שבועות.

1. תלעסי מסטיק בזמן שאת לומדת

אולי הגיע הזמן להתיר לתלמידים ללעוס מסטיק בכיתות. כמה וכמה מחקרים מראים בבירור כי לעיסת מסטיק בזמן שלומדים משפרת את זמן תגובה ואת דיוק המחשבה. בנוסף, מסיבה לא ידועה, פעולת הלעיסה מגבירה את פעילותו של אזור חשוב במוח שאחראי על הזיכרון. במחקר אחד שנערך בבריטניה נמצא כי ציוני המבחנים של לועסי המסטיקים היו גבוהים ב-24 אחוזים במשימה של שחזור מילה מידית וב-36 אחוזים גבוהים יותר במבחנים של שחזור מילים מטווח רחוק יותר. אז מה טעם המסטיק האהוב עליך?

 

w1_0.jpg©getty

2. תזיזי את העיניים מצד לצד

זה אולי נשמע לך קצת מוזר, אבל הפעולה הזו יכולה להמריץ את הזיכרון. תנועות עיניים אופקיות עוזרות להפעיל ולקשר בין שתי האונות במוח. במחקר אחד נמצא כי משתתפים שהניעו את עיניהם קדימה ואחורה במשך 30 שניות מדי בוקר ביצעו את משימות הזיכרון שלהם בממוצע ב-10 אחוזים טוב יותר.

3. תסגרי אגרופים

שמת לב שכאשר את נמצאת בלחץ או עצבנית, סגירת אגרוף משפרת את הסיכויים שלך להיזכר במה שרצית? החוקרים ממליצים להחזיק את האגרוף סגור במשך 45 שניות על מנת להפעיל במוח את האזורים הקשורים בשימור הזיכרון.

4. השתמשי בפונטים יוצאי דופן

צריך הרבה יותר ריכוז כדי לקרוא משהו פחות קל לקריאה, וזה כולל גופן מסובך. הריכוז המוגבר אמור להקל עלייך דווקא בזכירת מה שקראת. תנסי כל מיני גופני רש"י למיניהם בוורד ותגלי בעצמך...

5. תשרבטי בכיף שלך

מסתבר שזה דווקא בכלל לא סימן לחוסר תשומת לב כאשר את יושבת בכיתה ומציירת להנאתך. מחקרים רבים מראים כי שרבוט יכול לעזור לאנשים להישאר ממוקדים, לייצר תפיסות חדשות ולשמור מידע בראש.

6. תצחקי והרבה

צחוק שיפר את הציונים של מלא בדיקות שנעשו על זיכרון לטווח קצר. מעבר לכך, זה ידוע שמנה טובה של צחוק מדי יום מועילה לבריאות הכללית שלך.

7. תעבדי על יציבה טובה

מחקרים רבים הראו כי היציבה יכולה להשפיע על הזיכרון. אם תשבי או תעמדי זקוף, ותטי את הסנטר כלפי מעלה, תוגבר זרימת הדם בגוף בשיעור של עד 40% ולכן גם הזיכרון שלך ישתפר. קטע הא?

8. תאכלי ממטעמי המטבח הים תיכוני

את בטח יודעת שאכילה נכונה חשובה בשביל תפקוד המוח. מחקרים מראים כי תזונה עשירה בירקות, אומגה 3 ופירות עשויה לשמור על הזיכרון ככל שאנחנו מזדקנים. המטבח הים תיכוני עשיר בדיוק במרכיבים האלו ולכן איזה כיף לנו שאנחנו חיים במזרח התיכון!

9. תעשי מדיטציה

מחקרים מראים כי גם אם אין לך הרבה ניסיון במדיטציה, אם תתחילי הזיכרון שלך ישתפר תוך שמונה שבועות בלבד. מדיטציה משפרת את היכולת להתמקד ואת הזיכרון לטווח קצר. שווה לנסות!

אז לכי עכשיו, תתיישבי זקוף, תעשי אגרופים, תלעסי מסטיק, תעבירי את העיניים מצד לצד, ותשחררי צחוק גדול - הכול בעת ובעונה אחת. אם הצלחת, התקבלת לקרקס

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00