אין לך עודף משקל, אבל יש לך בטן בולטת? הנה כמה סיבות לכך

אנחנו מתאמנות באופן קבוע, אוכלות נכון, אבל למרות הכל – עדיין יש לנו בטן. למה זה קורה ומה עושים? הנה חמישה סוגי בטן שיכולים להיווצר בכלל לא בגלל עודף משקל.

"גלגל הצלה"

מדובר במאגרי שומן שנוצרים מסביב למותן.

a1.jpg©adme

סיבות אפשריות:

•    אורח חיים פאסיבי
•    חיבה למתוק
•    הגזמה בצריכת אלכוהול
•    בתפריט יש יותר מדי סוכר ופחמימות מעובדות (עוגיות, עוגות, לחם לבן) ופחמימות עמילניות (אורז, תפוח אדמה, פסטה)

מה לעשות כדי להיפטר?

- לצמצם את צריכת האלכוהול. צריכה של מספר כוסות יין 3-4 פעמים בשבוע יגרמו למותן שלך להתרחב. תנסי לא לשתות אלכוהול במשך שבועיים ולאחר מכן הקפידי לשתות כמויות מתונות.
- לבדוק את התפריט. הימנעי ממוצרים דיאטטיים עם אחוז שומן נמוך. העדיפי ביצים, בשר לא שמן, ירקות ושומנים טובים: אבוקדו, שמן זית, אגוזים ודגים שמנים
- מצאי זמן לאימונים: לא חייבים ללכת לחדר כושר, מספיק הליכות ארוכות ברגל. בבית אפשר לעשות סקוואטים, לאנג'ים ושכיבות סמיכה.

הוראות מיוחדות:
•    מספיק רק אימונים ותזונה נכונה
תודות לאימונים ותזונה, תראי שאת מתקרבת לבטן חלומותייך וזה יפיח בך כוחות מחודשים.

 

בטן של סטרס

מדובר בשכבת שומן שמרוכזת באזור הטבור, הבטן מוצקה ולא רכה.

a2.jpg©adme

 

 סיבות אפשריות:

•    מצב לחץ כרוני (רמת קורטיזול גבוהה)
•    דילוג על ארוחות
•    צריכת קפאין גבוהה
•    תסמונת מעי רגיז
•    אוכל לא בריא בתפריט (אגוזים מלוחים, צ'יפס וכד')

מה אפשר לעשות?

1. ללכת לישון מוקדם. נשים שחוות מצבי לחץ לרוב ישנות רע ומעט, מה שמפריע לייצור של לפטין – הורמון, אשר מסייע לווסת תיאבון וחילוף החומרים.
2. הרפיה לפני שינה. אלה יכולים להיות תרגילי נשימה, מדיטציה או אמבטיה מפנקת. זה יעזור לך להירדם ולהגביל את צריכת הקפה בלילות (במהלך היום לא יותר מ-2 כסות).
3. אל תעמיסי על עצמך אימונים. אימונים מרובים רק יגדילו את רמת הקורטיזול. תעשי יוגה, תטיילי הרבה, תתאמני בחדר כושר. הכי חשוב – בלי להגזים.
4. להוסיף לתפריט שלך מגנזיום. יש הרבה מגנזיום בירקות בצבע ירוק-כהה, אגוזים וסובין.
הוראות מיוחדות:
•    לפני שינה אפשר לעשות יוגה, מתיחות ולשתות תה קמומיל – זה יפחית את רמת הקורטיזול ויסייע לגוף שלך להירגע.

 

בטן נמוכה

את חטובה, אבל הבטן התחתונה שלך בולטת.

a3.jpg©adme

סיבות אפשריות:

•    ילדת לא מזמן
•    מתאמנת יותר מדי ולא מגוונת בתרגילי בטן
•    תזונה אחידה
•    עקמת בגב

מה אפשר לעשות?

•    להקפיד על תזונה נכונה עשירה בסיבים: ירקות עלים ירוקים, לחם עם סובין ושאר מאכלים עם סיבים תזונתיים
•    לוותר על סקווטים. ייתכן ואת עושה את זה לא נכון, מה שמעמיס על הגב התחתון ומחמיר את העקמת בעמוד השדרה. במקום סקווטים אפשר לעשות פלאנק
•    חלוקה נכונה של עומס. אל תעמיסי עם תרגילי הכושר רק על חלק גוף אחד. נסי אימון מחזורי, כך תוכלי לעבוד על כל השרירים יחד.
הערות נוספות:
•    שתי הרבה מים ותעדיפי מאכלים קלים לעיכול (ירקות ירוקים) וחלבונים קלים (דגים ועוף).

הבטן של אמא

מופיעה שנה או יותר אחרי לידה, הבטן נראית כאילו "הריונית".

a4.jpg©adme

 

סיבות אפשריות:

•    אין זמן לעצמך. אחרי הלידה הרחם יורד למטה וכבר קשה יותר להגיע לתוצאות שהיו לפני ההריון. תצטרכי לפחות 6 שבועות כדי לחזור למידות הרגילות שלך
•    התחלת להתאמן מוקדם מדי. מומלץ לנוח אחרי הלידה בערך 2-3 חודשים לפני שחוזרים לשגרת האימונים
•    שרירי אגן חלשים

מה אפשר לעשות?

1. לכלול בתפריט אומגה 3
2. השתדלי לאכול שומנים נכונים כל יום: אגוזים, שמן וזיתים. הם עוזרים להילחם בעייפות – יתרון מאד גדול לאימהות.
3. כל יום הקפידי לעשות תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן. כווצי ושחררי את השרירים 15-20 פעם, במשך היום יש לחזור על התרגיל 5 פעמים.
4. הכניסי את הבטן פנימה. הרגל מאד יעיל שיחזק את השרירים שלך
5. אם את אחרי לידה, אל תעשי סקוואטים וקראנצ'ים. זה הדבר הכי גרוע שאת יכולה לעשות לעצמך – תני לגוף שלך לנוח.
הערות נוספות:
•    שינת צהרים ומתיחות לפני שינה. הרשי לעצמך לישון באמצע היום, זה יאיץ את שריפת השומנים.

בטן מתנפחת

בבוקר הבטן שטוחה, במהלך היום מתחילה לבלוט, בלי קשר אם קיים משקל עודף.

a5.png©adme

סיבות אפשריות:

•    אלרגיה למזון
•    מעי עייף
•    רובד חיידקים לא מאוזן במעי

מה אפשר לעשות?

1. להספיק לצרוך מוצרים שלא מתאימים לגוף שלך: גלוטן (לחם, פסטה, עוגות, עוגיות), אלכוהול, שמרים (בירה, מאפים) ומוצרי חלב מעובדים (גבינה, חלב, חמאה).
2. לבחור בתפריט המכיל כמות גדולה של ירקות טריים, בשר עוף ודגים.
3 לא לדלג על ארוחת בוקר. הפכי את ארוחת הבוקר לארוחה הגדולה ביותר ביום. ואל תאכלי מאחור בלילה, זה גורם לבליטת הבטן. ללעוס בקפידה ולשתות הרבה מים.
4. ניפוח הבטן יכול להיות תוצאה של חיידקי מעיים לא מאוזנים. אפשר לקחת פרוביוטיקה, מומלץ להוסיף לתפריט שמנת חמוצה, פירות וירקות מסוימים, כולל כרוב, שום ובצל. מעי בריא = בטן שטוחה
הערות מיוחדות:
נשימות: חזרו על התרגיל הזה כל בוקר. בזמן שהגוף שלך בהרפייה מלאה, תנשמיי 10 נשימות ארוכות. אחרי האוכל מומלץ לטייל.

 

Published by MISHTI.CO.IL - September 5th, 11:31am - 2017-09-05T11:31:43+03:00