שישה כללי טיפוח לכף רגל מושלמת

בגלל שאת כל הזמן ממהרת, נועלת נעליים לא נוחות ועומדת הרבה שעות בתחבורה ציבורית או בעבודה, הרגליים שלך סובלות. זאת בדיוק הסיבה מדוע חשוב מאד לטפח אותן. הנה כמה רעיונות:

 

הקפידי שהרגליים שלך תמיד יהיו יבשות

רגליים יבשות זה כלל היגיינה בסיסי, מאחר וסביבה לחה עלולה לעודד זיהום פטרייתי. הנה כמה כללים פשוטים:

- העדיפי נעליים מחומרים טבעיים, המאפשרים לעור לנשום

- השתדלי לא ללכת באותו זוג נעליים כמה ימים ברצף

- נגבי רגליים היטב בסיום המקלחת

w1.jpg©depositphotos

 

 

גזרי ציפורניי רגליים נכון

צורת ציפורניים לא נכונה יכולה לגרום להיווצרות ציפורן חודרנית. כך תפעלי כדי למנוע זאת:

- יש לגזור ציפורניים בקו ישר, בלי לעגל בפינות

- לא לגזור ציפורניים קצר מדי, זה יכול לגרום לזיהום או ציפורן חודרנית

- לא להסיר עור סביב הציפורן, מספיק להזיז אותה לבסיס הציפורן בעזרת מקל מיוחד

w2.jpg©depositphotos

 

הקפידי על בריאות ציפורניי רגליים

אם לא הצלחת למנוע הופעת ציפורן חודרנית, אפשר לנסות לטפל בה בדרכים הבאות:

- שימי רגליים במים חמים ל-15-20 דקות. יש להוסיף למים כף של מלח על כל ליטר מים

 - תפסי את הציפורן עם חוט דנטלי והרימי אותה

- נקי את האזור הפגוע בחומר אנטיספטי והדביקי פלסטר

- חזרי על הטיפול כל יום עד שהציפורן לא תבריא

אם יש אדמומיות ודלקת משמעותיות סביב הציפורן, אל תחכי – פני לרופא.

w3.jpg©wikihow

 

עשי אמבט רגליים באופן קבוע

כדי שהרגליים שלך תמיד יהיו יפות וכפות הרגליים – רכות, מומלץ לעשות אמבטי רגליים – 1 פעם בשבוע 15-20 דקות. לצורך כך אפשר להשתמש במרכיבים שונים, החל ממלח מטבח ועד שמנים ארומטיים וחליטות עשב.

אחרי האמבט השתמשי בפילינג, כדי להסיר את העור הקשה.

w4_0.jpg©flickr

 

השתמשי בקרם רגליים

קרם רגליים טוב חשוב מאד לטיפוח שלך לא פחות מקרם פנים או ידיים. אבל חשוב מאד לא למרוח קרם בין בהונות הרגליים – זה יכול לגרום לזיהום פטרייתי.

w5_0.jpg©depositphotos

 

 

אל תשכחי מעיסוי רגליים

עיסוי רגליים – השיטה הטובה ביותר להורדת עייפות, שיפור זרימת הדם והגנה על בריאות הרגל. הקפידי לעשות זאת כל יום 5 דקות. לצורך כך אפשר לקנות מכשיר עיסוי מיוחד או פשוט לגלגל על הרצפה כדור טניס רגיל או חפץ עגול אחר.

w6.jpg©depositphotos

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00