אוכלים 2 ביצים ביום? זה מה שיקרה לגוף שלכם!

לא פעם ולא פעמים פקפקו בחשיבותן של ביצי עוף לגוף שלנו. אמנם לאחרונה הוכח שמדובר במצרך מזון ייחודי מבחינת ההרכב שלו. לפי תוצאות מחקרים מדעיים אחרונים מתברר שמומלץ לאכול לא פחות מ-2-3 ביצים ביממה.

אז מה יקרה לגוף שלנו אם נקפיד על ההמלצה?

המוח שלכם יהיה מוגן ע"י כולין

egg1.jpg

חומצות שומן המסייעות למוח ליצור קשרים נוירולוגיים מורכבות מכולין – ויטמין חשוב, חומר בנייה נחוץ ביותר למוח. בצריכה של שני ביצי עוף ביום הגוף שלנו יקבל מספיק חולין כדי לתפקד. חוסר של חולין גורם לירידה בזיכרון.

הראייה שלכם תישאר חדה

egg2.jpg

מחקרים אחרונים טוענים שביצי עוף מכילים גם כמות גדולה של לוטאין – חומר האחראי על ראייה ברורה וחדה. אם אין כמו מספקת של לוטאין בגוף, יתחילו שינויים הרסניים ברקמות העין והראייה שלכם תיפגע.

ויטמין D יסייע לספיגת סידן

egg3.jpg

אם יתנו לכם ברירה – לשתות כפית של שומן דגים או לאכול ביצה, רוב הסיכויים שתעדיפו את השני. במיוחד אם תגלו שכמות הוויטמין בשניהם זהה לחלוטין. כמו כן, החוקרים גילו שאפשר עוד להגדיל את הכמות אם להאכיל את התרנגולות בתוספים מיוחדים. ויטמין D מסייע לספיגת סידן ובכך גורם לעצמות הגוף והשיניים להיות חזקים ובריאים.

קבוצת ויטמיני B מגנה על העור, על השיער וגם על הכבד

egg4.jpg

ביוטין, ויטמין B12 וחלבון ביצה שקל מאד לעיכול מסייעים לחיזוק השיער והעור. חומצות שומן שנמצאות בביצים מסייעות לסילוק רעלים מהכבד.

יפחת הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם

egg5.jpg

למרות הדעות הקדומות, מחקרים חדשים מראים שכולסטרול הנמצא בביצים עשיר בחומצות שומן "טובות" ולכן לא מזיק לגוף. מעבר לכך, הוא מונע מהגוף שלכם ליצור כולסטרול "רע". כמו כן, בביצים תוכלו למצוא לא מעט חומצת אומגה-3 המפחיתה אל רמת הטריגליצרידים, מה שמפחית את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם.

אתם ממשיכים לרזות

egg6.jpg

מחקר שנערך בארה"ב טוען כי אם משלבים דיאטה דלת קלוריות ואכילת ביצים לארוחת הבוקר, תהליך ההרזיה מואץ פי 2. ארוחה כזו מזינה לפרק זמן ארוך יותר, מה שמאפשר לצמצם את כמות האוכל שצורכים במהלך היום.

יפחת הסיכון לחלות במחלת הסרטן

egg7.jpg

כולין שכל כך נחוץ למוח שלנו, גם מצמצם אפשרות להופעת מחלות אונקולוגיות. המחקרים מראים שנשים אשר צרכו ביצים באופן קבוע הגיל ההתבגרות, הסיכון לחלות בסרטן השד ירד ב-18%.

מומלץ לתכנון משפחה

egg8.jpg

ויטמיני קבוצה B חשובים מאד להתפתחות העובר. למשל, ויטמין B9 הידוע גם בשם "חומצה פולית" אחראי על ייצור כדוריות דם אדומות ומערכת העצבים בגוף העובר. צריכה של חומצה גם מפחיתה סיכון לבעיות התפתחות. חומצה פולית מאד נחוצה לגוף האישה בתקופת תכנון הריון. בביצה אחת יש בערך 7 מיקרוגרם של ויטמין זה.

מעכב הזדקנות

egg9.jpg

מחקר הולנדי טוען כי 87% מנשים בגילאי 35-40 נעלמו כתמי פיגמנטציה, העור הפך למתוח יותר ואילו אצל הגברים נעלמו הקמטוטים סביב העיניים.

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00