הניסוי שיגרום לך ללכת לישון מיד

שעות שינה

מה קורה לגוף שלנו שהוא לא מקבל מספיק שעות שינה? התוצאות המדאיגות לפניכן

השינה חשובה לבריאות שלנו. רובנו מודעים לעובדה הזאת אך עדין לא מקפידים לשמור על כמות שעות שינה מספקת. מחקר ראשון מסוגו בחן מה קורה לגוף שלנו, כאשר הוא לא מקבל את מה שהוא זקוק לו.

שרה צ'למרס, בת 46 מבריטניה, הסכימה להשתתף בניסוי דיכוי השינה הראשון מסוגו בעולם. במשך שלושה שבועות היא ישנה בתנאים משתנים, כאשר לכמות שעות השינה שלה הייתה השפעה מיידית על גופה. המטרה הייתה לבדוק כיצד השינה תשפיע על פניה בעזרת סורק עור פנים יחודי שיתן אינדיקציה לתהליך שעובר על הגוף.

הניסוי חולק לשלושה חלקים עיקריים:

בחלקו הראשון של הניסוי שרה ישנה במשך שבוע 4 שעות בכל לילה. במהלך הזמן הזה העידה כי לא חשה עייפה במיוחד, אבל גם לא הרגישה כאילו זכתה לנוח כמו שצריך. בסביבות השעה 3 בצהריים היא חשה תשישות כללית שאותה הגדירה כמו הנגאובר שנפל עליה בבת אחת.

בחלק השני של הניסוי זכתה צ'למרס לישון בין 5-6 שעות בכל לילה במשך שבוע. באמצע אותו השבוע היא החלה לשים לב לשינויים כמו תשישות וחוסר ריכוז. בנוסף שרה העידה על שיוניים מסויימים באורח חייה: היא הייתה רגזנית יותר ואכלה הרבה יותר חטיפים כדי לשמור על רמת אנרגיה במהלך שעות העבודה.

מבחינתה השינוי הגדול ביותר היה על פניה. בכל פעם שהסתכלה במראה היא הרגישה כאילו הזדקנה בכמה שנים כי עיניה היו מוקפות בעיגולים שחורים, הנקבוביות שעל עורה גדלו והחלו להופיע כתמים מוזרים על סנטרה ועל הלחיים. בתום אותו שבוע שרה כבר הפסיקה להסתכל המראה, מחשש שתשנא את הדמות שמשתקפת מולה.

כך היא נראתה בתום השבוע השני:

שבוע שני
צ'למרס בתום השבוע השני

לרופאים שערכו את הניסוי היה דווקא הסבר מצוין לשינויים שהופיעו דווקא בשבוע השני. הם טענו שהעייפות המצטברת גרמה לגוף שלה להפריש פחות קוריסטול- הורמון שמשפיע על רמת הלחץ שלנו והופך אותנו לעצבניים יותר. בנוסף גם ויסות השומנים בגוף השתבש כתוצאה ממחסור בשינה ולכן עור הפנים שלה נסדק ועורה נראה סמוק יותר ופחות בוהק.

בשלב האחרון של הניסוי שרה ישנה לא פחות מ-8 שעות בכל לילה במשך שבוע. התוצאות לא איחרו להגיע. בתוך שבוע עורה של שרה חזר להיות בוהק, הכתמים על עורה נעלמו ועיניה נראו רעננות יותר. היא גם טענה שחשה אנרגיה גבוהה יותר במהלך היום, צרכה פחות סוכרים והסביבה שלה בעבודה החמיאה לה שהיא רגועה יותר ומתפקדת טוב יותר מבעבר.

כך היא נראתה בתום השלב השלישי:

שלב שלישי
צ'למרס אחרי שינה קבועה של 8 שעות בלילה

מחקרים רבים נערכו על השפעה השינה על הגוף ומצב הרוח, אך מעולם לא נראו תוצאות כל כך חד משמעיות ומיידיות. השינה חשובה לנו ומשפיעה כמעט על כל תחום בחיינו, גם אם נראה שאנחנו יכולים להסתדר עם פחות שעות. בפעם הבאה שאתם מוותרים על משהו בחייכם, תדאגו שזה לא יהיה על הזמן שאתם נותנים לגוף שלכם לנוח. אחרי הכל, הוא צריך לסחוב אותנו כל היום.

עני על השאלון הקצר וגלי כמה שעות שינה את צריכה בשביל לתפקד

המשיכי עם פייסבוק