5 תרגילים פשוטים שישפרו לכם את הזיכרון

זה אמנם רגע טראגי, אך כולנו בסוף מגלים שבעיות זיכרון יש לא רק לסבתות

לא מזמן, מדענים באוניברסיטת הרווארד גילו שבעיות זיכרון מופיעות אצל נשים לא רק לקראת גיל 65, כפי שהיה נהוג לחשוב בעבר, אלא הן עשויות להופיע כבר בגילאי 45-50. זה לא מפתיע, הרי מאז הופעת הטלפונים החכמים אנשים יותר מסתמכים על מנועי חיפוש ועל ויקיפדיה, מאשר על הזיכרון של עצמם.

אוקי, גוגל. אז מה לעשות אם פתאום שכחתן את השורות הראשונות של "יונתן הקטן" ואת הטלפון של החברה הכי טובה? אז לרוב אומרים שעבודה מוחית הדורשת חשיבה מאמנת את המוח. אך הפרופסור האמריקאי ג'ון קראקאוור מאוניברסיטת המחקר ע"ש ג'ונס הופקינס סבור: "אם תשחקו הרבה שחמט או תפתרו הרבה תשבצים, אתם פשוט תהפכו לטובים יותר באותו עיסוק מסוים. למרבה הצער, זה לא יעזור לכם להשיג IQ גבוה יותר ולהתנהל ללא יומן". עם זאת, ישנם מספר תרגילים אשר באמת משפיעים על עבודת "התאים האפורים" ומשפרים את הזיכרון. הנה כמה מהמעניינים שבניהם:

1. למדו והחלו לעסוק בענף ספורט חדש:

מחקרים מראים כי פעילות גופנית יכולה לעזור בהגדלת נפח החומרים במוח אשר אחראיים לבקרת התנועה. כל זה נוסף לכך שזרם דם מוגבר אל המוח משפר את היצירתיות.

2. תתחילו לישון יותר:

זאת אולי  עצה די צפויה, אך מדענים מצאו קשר בין מחסור בשעות שינה לבין אבדן זיכרון ואף פיתוח מחלת האלצהיימר. בכל אופן, אל תחשבו שמנוחת יתר תעשה אתכן חכמות יותר. ניסינו את זה כבר וזה לא ממש עבד לנו.

3. אכלו נכון:

ככל שישנם פחות מזונות בעלי רכיבים חיוניים בתזונה שלנו, כך פעילות ההיפוקמפוס (החלק במוח שאחראי על הזיכרון לטווח ארוך) פוחתת. השתדלו לאכול דגים, לחם מדגנים מלאים, פירות יער, וכל כל מזון אחר שמכיל ויטמין E (אבוקדו, תרד, פשתן, בוטנים וכו').

4. נטלו מולטי-ויטמינים:

מדענים הוכיחו שמגנזיום משפר את הזיכרון לטווח הארוך. בנוסף הוא גם עוזר בספיגת ויטמינים מקבוצת B, ואלו גם הם מסייעים לפעילות איכותית ותקינה של המוח.

5. פתחו עיסוק מעניין כלשהו:

הירשמו להרצאות על אומנות מודרנית או למועדון קריאה. למען האמת זה לא כל כך חשוב מה- כל פעילות שאינה כחלק משגרת היום העמוסה שלכן תעשה לך בטווח הרחוק רק טוב.

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00