הפסיכולוגיה מאחורי האימוג'יס

בין אם אם אוהבת את זה או לא, פרצופים מחייכים, כועסים, רקדניות ומחיאות כפיים, כל הציורים האלה נכנסו לחיים שלנו - ובגדול. גם אם למעשה, בקטן…

פעם ראינו בהם משהו חמוד, אבל הפרצופים הללו תוקפים מכל עבר ומנסים להביע רגשות ולשקף תגובות אנושיות כמו צחוק, עצב וכו'. ל משפט כמו "היי, מה נשמע?" כבר לא מספיק, כעת הוא חייב להיות מלווה בעיגול קטן מחייך בחזרה אליך.

במאמר שפורסם במגזין אמריקני טענו צוות של פסיכולוגים כי התקשורת היומית שלנו הפכה להיות יותר דיגיטלית, וכי אפשר רק להרוויח מבחינה עמוקה של הדבר, בשל השימוש הגדול באימוג'י שיעזרו לנו לקבל סיפוק זהה לזה שנקבל מתקשורת אנושית, פנים מול פנים. החוקרים מאמינים כי האימוג'י מאפשרים לנו תקשורת בלתי-ורבלית, כגון מחוות והבעות פנים בעולם הדיגיטלי של היום.

 

via GIPHY

 

מספיק להביט בדמעות השמחה של אימוג'י, הפרצוף הצהוב המוכר, כדי להבין שמי ששלח אותו חושב שמשהו היה מספיק מצחיק כדי לבכות מבכי. מילים אינן מספיקות כדי לתאר זאת. "אזורים שונים של המח עובדים כשאנשים מחפשים אימוג'י", כך עולה מהמחקר. "אנחנו רואים משהו נוירולוגי שונה, הרומז לכך שקיים תפקוד לא-ורבלי באותו זמן". בעולם האמיתי, השימוש במחוות ידיים כהבעה, משחק תפקיד חשוב בדרך שבה אנשים מתקשרים. זה עוזר להם להבין את הכוונות אחד של השני ופותח חלון לפרסונה שלנו, כמו אמפתיה, או עד כמה אנחנו פתוחים, ועוד. כשאנחנו לא יכולים לראות את מי שמשוחח איתנו, אימוג'י יכול להיות אפשרות יעילה כתחליף. הבחירה שלנו בסוג האימוג'י יכולה להשפיע באופן דרמטי על הכוונה שנתפסת מדברינו ועל איך שאנחנו אמורים להגיב.

 

דמייני שאת מקבלת הודעה מחברתך הטובה ביותר: "מעדתי והראש שלי פגע בארון", ובעקבותיה דמות של פרצוף מחייך. המילים אינן מספיקות כדי שתביני, שהצד השני לא באמת נפגע וכעת, נוצר רושם של לעג לסרבול או צחוק מהסיטואציה שנוצרה. אותו משפט ואחריו עיניים סגורות ומושפלות מדגים תגובה שונה לחלוטין. השימוש באימוג'י מסביר במידה מסוימת מה אותו אדם שמשתמש בו מרגיש. הוא יכול לשנות את המשמעות של המסר או של הפירוש של המשפט שנכתב. בין אם את אוהבת אימוג'י ובין אם לאו, ככל הנראה השתמשת בהם בנקודה מסוימת. ויתכן שהם אף יכולים לשמש חוקרים בשאלונים שונים, כדי לחדד ולדייק את התשובה, במקום דירוג של מספרים. פסיכולוגית, התשובה יכולה להיות מחוברת יותר לרגשות האמיתיים של המשיבים.

 

הפסיכולוגיה של האימוג'י

במחקר שנערך ב-2016 זוהו מספר דברים מעניינים:

- דוברי צרפתית משתמשים פי ארבעה באימוג'י של לב, מאשר דוברי שפות אחרות.

- דוברי ערבית משתמשים פי ארבעה בממוצע באימוג'י של פרחים וצמחים.

- דוברי רוסית משתמשים באימונג'י רומנטי פי שלושה מאחרים.

- אמריקנים מובילים בשימוש בבחירה ארעית באימוג'י שונים, כולל גולגלות, עוגות יום הולדת, אשר ועוד.

 

עוד מה שעולה מבחינת השימוש באימוג'י, הוא כי אנשים אשר אכן משתמשים בו תדיר, נוטים להיות נוחים יותר במזגם. זאת ועוד, אנשים שמשתשמים לעתים קרובות באימוג'י הם לרוב אנשים אמפתיים וקל לתקשר איתם. וככל שאנשים יותר מודעים לעצמם, כך פוחת השימוש שלהם באימוג'י "עצוב".

 

Published by MISHTI.CO.IL - July 3rd, 12:59pm - 2020-07-03T12:59:57+03:00