11 סיבות מדוע אתם לא ישנים טוב בלילות

 

חוסר שינה קבוע גורם לנו להרגיש עייפים ושפוכים מיד אחרי ההתעוררות. מעבר לכך, חסר בשעות שינה – אחת הסיבות העיקריות לעלייה במשקל. אז מה מפריע לנו לישון טוב בלילה?

 

1. טמפרטורה לא נכונה בחדר

אף על פי שלהירדם כשחמים הרבה יותר נעים, הטמפרטורה האופטימלית לשינה היא בין 15 ל-23 מעלות.

פתרון – תתחילו להירדם עם שמיכה דקה והחליפו אותה בלילה לשמיכת פוך.

 

 

 

2. ספורט

תרגילים גופניים מעוררים את מערכת העצבים ולכן אחרי אימונים בחדר כושר די קשה להירדם.

פתרון – עשו כושר לא יאוחר מ-3 שעות לפני השינה

 

 

 

3. היעדר לו"ז מסודר

כדי למלא מצברים ולהתחזק, הגוף שלנו זקוק למספר שעות שינה מסוים. חוץ מזה, אין אפשרות "לישון קדימה" או "להשלים שעות שינה" בחופש.

פתרון – נסו להירדם באותו זמן, רצוי בין 22:00 ל-01:00.

 

4. תאורה

אפילו מקור אור הכי חלש, כמו מנורת לילה או מסך הטלפון או מכשירי חשמל אחרים מפריע לשינה טובה – ככל שחשוך יותר בחדר שינה, כך איכות השינה תהיה טובה יותר.

פתרון – להעלים את כל מקורות האור מהחדר או להשתמש במסכת שינה.

 

 

 

5. רעש

כל רעש, למשל צליל המכוניות שעוברות או שכנים שמדברים בקול רם מפריעים לגוף להתחזק ולהשתקם במהלך השינה.

פתרון – השתמשו באטמי אוזניים או הפעילו "רעש לבן" שמעלים את שאר הרעשים.

 

 

6. שימוש במיטה לא לצרכים להם נועדה

אנשים רבים נוטים להשתמש במיטה לא רק כמקום לשינה, אלא גם כסוג של שולחן עבודה. בסופו של דבר, זה מפריע למנוחה.

פתרון – השאירו את העבודה מחוץ לגבולות חדר השינה.

 

 

 

7. קפאין

כידוע, קפאין מפריע להירדמות מהירה. אבל אסור לשכוח שקפאין נמצא לא רק בקפה, אלא גם בתה, שוקולד ועוד מוצרי מזון.

פתרון: צמצמו צריכה של מוצרים המכילים קפאין בחצי השני של היום.

 

 

8. ניסיונות להירדם

רבים מאיתנו נכנסים למיטה בלי לחוש עייפות, בתקווה שהרצון לישון יבוא מעצמו. אבל ברוב המקרים זה לא קורה.

פתרון: אם אתם לא מסוגלים להירדם תוך 20 דקות, קומו מהמיטה וקראו ספר (אבל לא ספר אלקטרוני, כי זה עוד יותר יקשה על תהליך ההירדמות) או תעשו משהו מרגיע.

 

 

 

9. אלכוהול

אף על פי שאלכוהול עוזר להירדם מהר, הוא משפיע לרעה לשלב REM של השינה שלנו ובסופו של דבר אנחנו קמים עייפים ושפוכים.

פתרון: צרכו אלכוהול לא יאוחר משעתיים לפני השינה או עדיף בכלל וותרו עליו.

 

 

10. מוח "עמוס"

לעתים קרובות הסיבה לשינה לא טובה היא שאנחנו לא מאפשרים למוח שלנו "לפרוק מעומס" של בעיות היום-יום, לפני שנכנסים למיטה.

פתרון: שימו בצד את הדברים האלה הפעילו את המוח ע"י משהוא אחר: למשל, עברו על כל המדינות שמתחילות באות מסוימת או פשוט ספרו כבשים.

 

 

 

11. היעדר הרגל

היעדר טקסים לפני המעבר לשינה – עוד סיבה לשינה לא טובה.

פתרון: הרגילו את הגוף שלכם לשגרה מסוימת לפני השינה. למשל, מקלחת פושרת (לא קרה מדי ולא חמה מדי), האזינו למוזיקה. אבל למשל, עדיף לא לעשות אמבטיה חמה, היא מעירה ומאיצה את חילוף החומרים וזה יקשה על ההירדמות.

 

 

Published by MISHTI.CO.IL - October 8th, 11:45am - 2020-10-08T11:45:41+03:00