מה זוגות מאושרים עושים לפני שינה

 

טירוף של חיי יום יום, דאגה לילדים, החשבונות שלא שולמו, סטרס תמידי – לא מפתיע שזוגות רבים לא מצליחים למצוא זמן איכות. לכן הזמן שיש לכם אפשרות להיות יחד ולבד – מוערך מאד. זה מה שממליצים לעשות הפסיכולוגים, כדי לשמור על הקרבה הרגשית עם בן או בת הזוג.
חדר שינה – מקום בו אתם נשארים לבד, אחד עם השני, הוא המקום לשינה, אוהבה ושיחות זוגיות. זוגות מאושרים יודעים לנצל את הזמן הזה נכון, בין אם מדובר בשעה ביום או ב-10 דקות. הם שומרים על טקסים אשר מאפשרים לשמור על קרבה במערכת יחסים.

לא שוכחים להגיד שוב שאוהבים

למרות דאגות היום וכל מה שמעצבן אתכם בבן הזוג והדאגה ליום המחר – אל תשכחו להזכיר לבן הזוג שאתם אוהבים אותו. חשוב לא למלמל משהו אוטומטי, אלא להגיד את זה בשיא הרצינות.

משתדלים ללכת לישון באותו זמן

לפעמים בני הזוג לא מתראים כל היום, בערב מבלים בנפרד והולכים לישון בשעות שונות, אבל זוגות מאושרים לא מבזבזים אפשרות להיות יחד – למשל, הם מצחצחים שיניים אחד ליד השני והולכים לישון. זה מסייע לשמור על החום והקרבה ביחסים.

מנתקים טלפונים ואמצעי תקשורת אחרים

בעולם המודרני כולם תמיד בקשר אחד עם השני וזה לא מאפשר לבני הזוג זמן לשיחות אחד עם השני, לרוך וקרבה גופנית ונפשית. כאשר בן או בת הזוג שקועים בטלפון במלואם, הם לא נמצאים יחד אתכם בחדר, אלא במקום אחר. זוגות רבים שמגיעים לטיפול ומבינים את הבעיה, קובעים כללים כמו למשל: "אחרי תשע בערב מכבים את הטלפונים" או "שום טלפון לא נכנס למיטה". כך הם נלחמים בתלות ברשתות החברתיות, המייצרות דופאמין (האחראי על רצונות ומוטיבציה), אבל מדכאים אוקסיטוצין, הקשור לקרבה רגשית.

דואגים לשינה בריאה

בהשוואה לעצות לנשק אחד את השני לפני שינה, לתנות אוהבים או לומר בן זוג כמה אתם אוהבים אותו, ההמלצה לישון טוב לא נשמעת רומנטית מדי, אבל שינה איכותית מאד חשובה לבריאות הנפש והרווחה הכללית, זה מאפשר לכם להיות יותר פנויים רגשית ביום למחרת. אם יש בעיות שינה ואתם לא מצליחים לפתור אותן באופן עצמאי, דברו עם מומחה שיסייע לכם לפתח לו"ז בריא.

לא שוכחים להוקיר תודה

הכרת תודה משפרת מצב רוח ותפיסת עולם, אז למה לא לעשות זאת יחד. ספרו אחד לשני לפני השינה על מה אתם מודים לבן או בת הזוג ביום שעבר. אולי מדובר בתכונות שלו או שלה שאתם מעריכים, או אירועים משמחים, או אולי משהו אחר. כך תוכלו לסיים את היום בנימה חיובית.

לא מנסים לנהל שיחות "יחסינו לאן"

זוגות מאושרים לא מנסים לפתור את כל הבעיות לפני שינה. לנהל שיחות רציניות על נושאים שיש לכם חילוקי דעות לגביהם, כששניכם עייפים, ולשמור על הרגשות זה לא רעיון ממש מוצלח. זוגות רבים עושים טעות כאשר הם מתחילים להתווכח לפני שינה. עדיף לנצל את הזמן הזה כאשר אתם מתקרבים ולא מתרחקים אחד מהשני.

מוצאים זמן לדבר על רגשות

זוגות מאושרים באופן קבוע מדברים על כל מה שמלחיץ אותם ונותנים אחד לשני הזדמנות לדבר על כך. אין זה אומר שצריך להקדיש את כל הערב לדיונים של דברים לא טובים, אבל כדאי להשאיר 15-30 דקות כדי לחלוק דאגות ולתמוך בבן או בת הזוג. כך תראו לבן או בת הזוג שאכפת לכם גם מהחלק הזה בחיים שלהם שלא קשור אליכם ישירות. צריך להקשיב מה מדאיג אותם ולא מיד לחפש פתרון לבעיה. ברוב המקרים אנשים מודים על האפשרות להשמיע את הבעיות שלהם. התחושה שמבינים אותך ותומכים בך נותן כוח, שמסייע להתמודד עם הלחץ ביום למחרת.

לא מכניסים ילדים לחדר שינה

חדר שינה חייב להיות טריטוריה פרטים שלכם, נגישה רק לכם. לפעמים הילדים מבקשים להיכנס למיטת ההורים כאשר הם חולים או חלמו חלום רע, אבל ברוב המקרים לא כדאי לתת להם לישון שם באופן קבוע. בני הזוג זקוקים למרחב אישי וגבולות כדי לשמור על הקרבה.

 

 

Published by MISHTI.CO.IL - October 8th, 11:48am - 2020-10-08T11:48:34+03:00