12 דרכים פשוטות להגיע לבטן שטוחה ללא תרגילים

 

נפיחות זה תהליך טבעי של הגוף ובטן בולטת זה רק אחד התסמינים שלו. במצב נורמלי, בערך ליטר אחד מנפח הקיבה והמעיים מלאים בגזים, המהווים מחצית מהנפח.

אוויר בקיבה זו תוצאה של פעילות הבקטריות אשר מסייעות בתהליך העיכול. ככל שהקיבה מתקשה בתהליך, כך נוצרת כמות גדולה יותר של גזים. להלן מספר שיטות למנוע בטן בולטת וגם לסייע לקיבה בפעילותה המאומצת והיומיומית.

 

שיטה 1. עיסוי של נקודה זו בגוף מסייע לירידה בכמות הגזים ושחרור הקיבה
beten1.jpg

נקודה זו נמצאת במרחק של ארבע אצבעות מעל הטבור. יש לעסות אותה במשך 2-3 דקות בכיוון השעון ועוד 2-3 דקות נגד הכיוון. אם עשיתם הכל נכון, תרגישו בפה טעם חמצמץ וכמות רוק מרובה.

שיטה 2. עיסוי זה יכול למנוע הצטברות של מים ולהפחית כאב בקיבה, אם קיים
beten2.jpg

נקודה זו נמצאת במרחק של שתי אצבעות מעל הטבור. לחצו עליה ועסו במשך 2-3 דקות בכיוון השעון ו-2-3 דקות נוספות נגד.

שיטה 3: עיסוי זה יגביר את פעילות הקיבה ויעלים את תחושת הכובד
beten3.jpg

נקודה זו נמצאת במרחק של 4 אצבעות מתחת לטבור. יש לעסות אותה במשך 2-3 דקות בכיוון השעון ו-2-3 דקות נוספות נגד הכיוון. אם לעשות הכל נכון, זה יסייע גם לשטח את הבטן.

יש סיבות רבות לבטן נפוחה אצל אדם בריא. לרוב הן קשורות לתזונה ופעילות מערכת העיכול. ישנן מספר עצות:

  1. לשתות כל יום כוס מים פושרים עם לימון

מים עם לימון רבע עד חצי שעה לפני ארוחת בוקר מגבירים מיצי קיבה, מפחיתים תסמיני צרבת וגיהוקים ומונעים את היווצרות הגזים במעיים. כמו כן, לימון עשיר בויטמין C.

  1. לא לשתות חלב וקפה לארוחת בוקר

חלב מגביר ייצור מיצי קיבה ומעלה חומציות. לא כדאי להתייחס לחלב כאל משקה – זה אוכל והוא כבד יחסית. עדיף לבחור יוגורט או משקה פרוביוטי אחר. זה מסייע לחיידקי הקיבה לעכל את האוכל. אשר בנוגע לקפה או בירה – הם משפיעים על הקיבה בערך כמו החלב.

  1. לא לשתות בזמן ארוחה

שתייה במהלך הארוחה מדללת מיצי קיבה וריכוז הפרמנטים האחראיים על העיכול. זאת הסיבה שלאוכל לוקח יותר זמן להתעכל ויכול להתחיל תהליך תסיסה. כתוצאה – כמות מוגברת של גזים ונפיחות בטנית.

  1. לא לשתות אלכוהול על קיבה ריקה

אלכוהול מעודד ייצור מיצי קיבה, בהיעדר האוכל בקיבה זה מעט את פעילותו ומתחיל לעכל את דפנות הקיבה. אם עושים זאת לעתים קרובות, זה פוגע בחיידקי הקיבה והמעיים. אם אתם חייבים לשתות אלכוהול – תדאגו שהקיבה לא תישאר ריקה.

  1. לשתות תה עם ג'ינג'ר

ג'ינג'ר חריף מטבעו, אבל מרגיע את הקיבה, מצמצם את ייצור הגזים ומרגיע את פעילות המעיים. הוא גם מדלל ומסייע למחזור הדם.

  1. לא לאכול אוכל שומני

אוכל שומני, ג'אנק פוד, ממתקים עם אחוזי שומן גבוהים – אוכל כבד מדי והוא נשאר בקיבה לאורך כל תהליך העיכול. ככל שהקיבה מתקשה לעכל את האוכל, כך נוצרים יותר גזים. אם לאכול פחות אוכל שומני, אפשר למנוע גם את הכובד ותחושת אי הנוחות.

  1. לא "לאכול אוויר"

כאשר אנחנו אוכלים בריצה או בעמידה, מדברים במהלך האוכל, לא לועסים מספיק טוב, מגזימים עם משקאות מוגזים, מסטיקים או מעשנים, אנחנו בולעים אוויר מיותר. זה לא מסוכן, אך תורם לנפיחות בטנית וגזים.

  1. לא לאכול יותר מדי סיבים

רוב הפירות, הירקות והקטניות עשירים בסיבים. עודף סיבים גורם לייצור גזים ומקשה על פעילות המעיים. לכן, לא כדאי להגזים בצריכת אוכל עשיר בסיבים.

  1. להירגע, לישון טוב, לעשות מדיטציה

דאגה ולחץ גורמים להפרעת פעילות הקיבה. כדי לפתור זאת חשוב לדעת לנוח. למשל, 15-20 דקות של מדיטציה ביום מרגיעים את התודעה, הקיבה והלב ותורמים למחזור הדם.

 

 

Published by MISHTI.CO.IL - October 8th, 11:43am - 2020-10-08T11:43:30+03:00